Investiga

Attero: Cerca aplicacions de calor sostenibles

Attero és una empresa líder en gestió de residus als Països Baixos des de 1929. Pretenen passar a les energies renovables i allunyar-se del gas natural per tal de reduir la seva dependència geopolítica de l'energia.

La seva planta de valorització energètica a Wijster recicla materials dels residus, alhora que incinera la resta per produir vapor. Una part d'aquest vapor es lliura  a la zona industrial veïna Energie Transitie Park i la resta es transforma en electricitat que es posa a la xarxa. Per tant, el que volen és convertir menys vapor en electricitat i proporcionar aquesta calor a altres empreses.

La planta d'energia a partir de residus d'Attero Wijster té enormes quantitats de calor disponible a temperatures de fins a 400 graus centígrads, però la calor no es pot transportar econòmicament amb camió. Per tant, l'empresa vol trobar solucions per no haver de transformar aquesta calor en electricitat.

Disposen de 40 hectàrees de zona industrial. A la mateixa ubicació també tenen gas verd, electricitat, plàstic reciclat, compost, materials de construcció secundaris que s'han produït a partir de corrents de residus.

Més Informació: Enllaç

Data límit d'inscripció: 06/06/2022

Suport en la inscripció: valoritzacio@udg.edu