Investiga

INNOGET: Creca noves propostes de biopesticida per al control de patògens vegetals

L'Institut de Ciència i Tecnologia de Luxemburg (LIST) cerca noves propostes de biopesticides o repel·lents per al control de patògens vegetals. Actualment, la gestió de plagues es fa principalment utilitzant productes químics sintètics, però es fomenta el desenvolupament de mètodes alternatius i ecològics per controlar-les fomentant així una agricultura sostenible. Les substàncies vegetals exerceixen una activitat repel·lent contra fongs, bacteris o insectes.

El precursor del biopesticida i/o producte repel·lent és una forma inactiva i no tòxica dels possibles derivats orgànics. La preparació biopesticida i/o repel·lent que està recoberta sobre les fibres de la xarxa fibrosa i/o la coberta fibrosa inclou, a més, enzims immobilitzats que proporcionen una activitat catalítica millorada en comparació amb una forma no immobilitzada. L'alliberament sostingut de l'agent de biocontrol i l'augment de l'estabilitat de l'enzim s'aconsegueix mitjançant l'encapsulació en gels hidròfils, cosa que fa que sigui segur d'utilitzar per al públic en general.

Les aplicacions per aquestes propostes haurien de ser dins del mercat del biocontrol, els aparells de protecció contra plagues es podrien produir a major escala, trobant així aplicacions en hivernacles i/o en jardineria privada o de mercat.

Finalment, es cerca un acord de llicència per a la tecnologia produïda de manera industrial.

Més Informació: Enllaç

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu