Investiga

Boehringer Ingelheim: Cerca solucions per caracteritzar la resposta d'hepatòcits

La companyia farmacèutica Boehringer Ingelheim cerca solucions per caracteritzar la resposta d'hepatòcits a la matriu extracel·lular fibròtica. El dany hepàtic crònic en pacients amb malaltia hepàtica grassa no alcohòlica (NAFLD) i esteatohepatitis no alcohòlica (NASH) condueix a l'acumulació patològica de proteïnes de la matriu extracel·lular (MEC) i fibrosi hepàtica progressiva. La MEC té un paper important en la modulació de la funció cel·lular en la malaltia hepàtica, no només proporcionant estructura i suport a les cèl·lules, sinó també influint en el comportament cel·lular mitjançant senyals mecànics i bioquímics.

Els hepatòcits comprenen el 80% de les cèl·lules hepàtiques i realitzen funcions vitals, com ara la secreció de proteïnes, la desintoxicació i les funcions metabòliques. Entendre l'impacte de la MEC en la fisiologia dels hepatòcits és crucial per al desenvolupament de noves teràpies per a la NASH que afavoreixin la supervivència dels hepatòcits. Els estudis actuals estan limitats per la manca de MEC per tant, estan cercant propostes que abordin aquestes limitacions i proporcionin noves propostes terapèutiques potencials per a la NASH en fase tardana.

Les solucions proposades han d'acomplir amb el següent:

• Proposta ben estructurada amb un enfocament científic nou i convincent.
  • Una nova hipòtesi de treball.
  • Esquema de viabilitat tècnica basant-se en les tècniques existents i assajos establerts.
  • El projecte s'ha d'estricuturar en fites i planificar-se amb punts de decisió clau.
  • No s'han de superar els 200.000€ per projecte presentat.

Més Informació: Enllaç

Data límit d'inscripció: 22/03/2022

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu