Investiga

EEN: Cerca de Tecnologia de solucions per a fangs nets

Un municipi holandès, amb un llac, busca solucions tecnològiques de base biològica per fer productes a partir dels fangs nets que s'extrauran del seu llac (maons, cremes exfoliants, etc...)

El municipi vol dragar els fangs per fer productes circulars. El fang és especial perquè està net, cosa poc habitual. Per tant, és adequat per fer productes circulars. Els possibles productes finals podrien ser per exemple maons o una crema exfoliant. Altres avantatges addicionals d'aquesta aprofundiment són: menys creixement de les plantes aquàtiques, el llac es pot utilitzar per escalfar / refredar els edificis propers i augmentar la biodiversitat del llac.

El llac es troba al bell mig de la ciutat. La circumferència del llac és de 7 km. El llac encara té 10 metres de profunditat al mig, però en general només 4 metres de profunditat.

El municipi busca socis com instituts d'R+D, universitats i pimes amb tecnologies, mètodes o altres idees de base biològica per tal d'elaborar productes circulars a partir d'aquests fangs nets. La cooperació es preveu dins d'un conveni de cooperació tècnica.

Es considera la següent experiència:

- possibilitats d'aplicació de fangs;

- cadenes de valor circulars;

- Disseny de productes circulars;

- bioquímica;

- desenvolupament de casos de negoci;

- pensament creatiu.

Més informació: Enllaç

Suport de la gestió: valoritzacio@udg.edu