Investiga

EEN: Cerca de tecnologia d'embalatge de film transparent sostenible

Una empresa familiar holandesa que desenvolupa i ven formatges i utilitza film d’embalatge transparent de PVC per tapar i mantenir el formatge més fresc, cerca tecnologies sostenibles alternatives

Les formatgeries especialitzades apliquen un film transparent de clorur de polivinil (PVC) per cobrir, conservar fresc i emmagatzemar el formatge Gouda pre-tallat. Els canvis en la normativa ambiental no permetran el PVC per a aquesta aplicació. Solucions alternatives com aplicar una pel·lícula de PE transparent, han demostrat no ser prou fortes per empaquetar formatges com el Gouda ni tampoc s'enganxen tan bé al formatge com el PVC.

Tasca a realitzar: L'empresa vol establir un projecte pilot cooperatiu per provar i avaluar una innovadora tecnologia de film transparent sostenible sobre aspectes funcionals (resistència al trencament, manipulació) i sostenibilitat. Ajustar la tecnologia de la pel·lícula perquè es compleixin les exigències més importants.

Especificacions tècniques: Les propostes presentades han d'acomplir amb els requisits següents:

- Material base: preferentment material reciclat o bio-basat

- Reciclabilitat: només el material monopolímer, sense PVC, ha de ser reciclable no només als Països Baixos, sinó també a Europa i als Estats Units.

- El biodegradable també pot ser una opció sempre que compleixi les normes de seguretat alimentària.

Més informació: enllaç

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu