Investiga

EEN: Cerca de tecnologies per reciclar les pales de turbines eòliques dels aerogeneradors

Empresa xinesa especialitzada en R + D, fabricació i comercialització d’equips d’energia tèrmica, de protecció del medi ambient, auxiliars de centrals elèctriques i equips de gasificació del carbó, cerca tecnologies per reciclar pales de turbines eòliques dels aerogeneradors

Els materials compòsit s’utilitzen habitualment a tota la indústria de fabricació d’aerogeneradors gràcies a la seva bona resistència, el seu llarg cicle de vida i les seves baixes propietats de pes. La indústria dels aerogeneradors, en particular, consumeix grans quantitats d'aquests materials. Com a part natural de la forta posició dins de l’energia eòlica i la fabricació d’aerogeneradors, la companyia gestiona una massa de residus de les pales de turbines eòliques al final de la vida útil. La quantitat de residus augmenta a mesura que es construeixen més instal·lacions eòliques terrestres i marítimes, i moltes turbines eòliques quan arriben al final de la seva útil es desmantellen.

Especificacions tècniques:

Materials utilitzats per a les pales dels aerogeneradors:

Les pales dels aerogeneradors normalment es fabriquen amb materials compòsits lleugers, d'alta resistència, resistents a la corrosió i a la fatiga, que representen el 90% total de les pales . La carcassa exterior de la fulla està feta de resina reforçada amb fibra de vidre i la punta i el feix principal de la fulla són de fibra de carboni de gran resistència. Les vores anteriors, les vores posteriors i les peces de tall són fetes de materials compòsits d’estructura per capes.

Des d’un aspecte de desenvolupament sostenible, l’empresa xinesa busca tecnologies avançades, equips i solucions per al reciclatge de pales d’aerogeneradors. L’objectiu de l’empresa és identificar i desenvolupar estratègies noves i existents per al reciclatge sostenible de compostos per proporcionar una solució econòmica i ambiental.

Més Informació: enllaç

Suport en la inscripció: valoritzacio@udg.edu