Investiga

EEN: Cerca de socis per provar noves tecnologies de remediació de sols contaminats per hidrocarburs

Una PIME espanyola dedicada a l'anàlisi molecular pel medi ambient sol·lícita col·laboració per completar els seus experiments de desenvolupament de noves solucions per millorar la bioremediació de sòls contaminats per hidrocarburs. La companyia cerca socis que treballin amb bioreactors i que puguin generar mostres, per arribar a un acord de serveis o de cooperació tècnica.

Informació bàsica:

L'empresa actualment desenvolupa tècniques genètiques innovadores (metagenètica) per tal d'entendre els factors que influeixen en la transformació biològica dels contaminants. els microorganismes involucrats són analitzats per mitjà de tècniques biogenètiques/taxonòmiques per descobrir mecanismes per incrementar la seva bio-estimulació. D'aquesta manera, el procés proposat per l'empresa té en compte l'activitat dels gens involucrats en la degradació d'aquests compostos.

Especificacions tècniques:

L'empresa cerca organitzacions que disposin de reactors per la bioremediació d'hidrocarburs amb les següents caracterísitques:

• Que hàgin estat muntats de novo
  •  Han de tenir, si és possible, baixes concentracions de metalls pesants com PB Zn o Cu. Això és deu al fet que la presència de metalls pesants com a co-contaminants afecta negativament la rátio de la biodegradació d'hidrocarburs i a l'activitat i diversitat de les comunitats naturals de microbis responsables del procés de remediació.
  •  Que siguin funcionals durant tot el procés de degradació, assegurant una provisió mensual de mostres durant el vida útil del projecte.

Més informació: valoritzacio@udg.edu

Publicació:enllaç