Investiga

Open Innovation Challenge: disseny i desenvolupament d'un casc intel·ligent

L'empresa italiana Enel Global infrastructure & Networks cerca socis per col·laborar en el desenvolupament d'un casc capaç de combinar tots els requisits obligatoris de seguretat amb la capacitat d'acomodar un seguit de sensors i dispositius dissenyats per millorar-ne la seguretat i l'operativitat.

Especificacions tècniques:

Els operaris que treballn en sistemes elèctrics de baix voltatge han d'utilitzar roba i equipament protector. Dins d'aquest últim grup en destaca el casc, que està dissenyat per protegir els usuaris de lesions accidentals causades tant per perills elèctrics com per d'altres que no ho són. Les condicions laborals en què aquest casc ofereix un rendiment òptim poden incloure les altes temperatures i la humitat -on normalment l'ús perllongat del casc és dificultós-. Els avanços recents en tecnologia de sensors i realitat augmentada ha fet possible pels operaris treballar en condicionons més segures, i Enel ha experimentat amb diverses solucions per implementar aquetses millores pels seus treballadors de camp. No obstant això, Enel està interessar en col·laborar amb una entitat externa per tal d'aprofundir en el  desenvolupament d'un casc inteligent i còmode que pugui oferir el mateix nivell de protecció mecànica i elèctrica que un casc normal.

Data límit d'aplicació: 26 de Maig de 2021

Més informació: enllaç