Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Investiga

UE: Ajuts a la recerca en economia blava

Pre-anunci de la convocatòria de l’Associació per a l’Economia Blava Sostenible per projectes amb finançament nacional que contribueixin als objectius de la missió dels oceans i del Pacte Verd Europeu. Obertura prevista 1 de febrer 2024

La Sustainable Blue Economy Partnership (SBEP) és una associació europea en economia blava, constituïda i cofinançada entre 60 agències nacionals de finançament de la RDI de 25 països i la Comissió Europea, amb la missió de contribuir als objectius de la Missió dels Oceans del programa Horizon Europe, a través del finançament de projectes col·laboratius RDI. L’Associació té un pressupost de 450M€ per a sis convocatòries.

La SBEP té sinèrgies amb altres associacions europees amb l’objectiu d’alinear els programes nacionals de finançament a nivell pan-europeu en temes relacionats amb l’economia blava climàticament neutre, sostenible i productiva. Concretament, es centra en cinc àrees prioritàries:

1. Oceans digital twins at sub- sea-basin
  2. Blue generation marine structures
  3. Healthy Blue food under One Health approach
  4. Enabling the green transition of Blue food production

La segona convocatòria transnacional serà co-finançada entre 38 agències nacionals de 26 països participants en la SEBEP i la Comissió Europea.

Les propostes han de ser col·laboratives i transnacionals i han de vessar sobre un dels següents tòpics:

• Digital Twins of the Oceans (DTO) at regional sub basin scale
  • Blue economy sectors, development of marine multi-use infrastructures
  • Planning and managing sea-uses at the regional level
  • Blue Bioresources

Elegibilitat: consorcis amb entitats de mínim 3 països diferents, elegibles amb un mínim de 2 entitats de 2 estats diferents, membres de la UE o associats al programa Horizon Europe.

Les entitats espanyoles sense ànim de lucre seran finançades per l’Agencia Estatal de Investigación (AEI) amb un pressupost total de 1,2M.

Termini: (previsió)

• Obertura: 1 de febrer 2024,
  • Tancament (pre-propostes) el 14 d’abril 2024

Eina per a la cerca de socis