Investiga

UE: HEU - Oportunitats de finançament a la RDI en salut i energia

Disponibles les presentacions dels seminaris de presentació de les associacions europees en el Horizon Europe en àmbits relacionats amb la RDI en salut i energia

En el marc de la segona temporada dels webinaris “Los Lunes de CDTI-SOST Brussel·les”, iniciada el passat 24 d’abril 2023, es van organitzar ja les tres primeres sessions.

En la primera sessió, del 24 d’abril, es va fer una introducció a les associacions europees en el programa Horizon Europe per presentar en general les oportunitats de finançament a la RDI que es brinden sota aquest instrument.

Les dues sessions següents, del 8 de maig i 22 de maig respectivament, es van tractar les diferents associacions existents sota el clúster 1 de Salut i el clúster 5 d’Energia del Pilar II del programa Horizon Europe.

Gravacions i presentacions

La pròxima sessió, la quarta, serà el 5 de juny i tractarà les principals associacions relacionades amb la mobilitat sostenible sota el clúster 5 de Transport. Més informació.

Les associacions europees del programa Horizon Europe son col·laboracions entre la Comissió Europea i diferents actors dels sectors públic i/o privat que tenen com a objectiu adreçar alguns dels reptes europeus més importants.

Aquesta col·laboració es basa en agendes de recerca i innovació comunament acordades i vessen sobre àrees no cobertes per les convocatòries del pilar II del programa HEU.

Les associacions europees representen una eina d’implementació del programa i contribueixen a l’assoliment de les prioritats polítiques europees, incloent els objectius de desenvolupament global sostenible de les Nacions Unides (SDGs).

Existeixen tres tipus d’associacions: els co-programats, els institucionals i els co-finançats.

El primer pla estratègic del Horizon Europe (2021-2024) contempla 49 associacions europees dotades amb 55.300M. D’ells, 23.900M€ provenen del programa (bàsicament del Pilar II) representant un 25% del total del pressupost Horizon Europe i la resta d’altres fonts, incloent la industria.

El 2022 es va publicar el primer informe d’avaluació de l’activitat de les Associacions Europees.