Investiga

‘Fortalece’ el nou programa de finançament de la ciència

El Ministerio de Ciencia e Innovación ha presentat ‘Fortalece’, un nou programa de finançament de la ciència més flexible i menys burocràtic per a enfortir els grups de recerca.

Aquest nou programa es fonamenta en anticipar el finançament i la confiança cap als investigadors i investigadores que, rebran el dia 1 de gener un finançament estable per a quatre anys i presentaran la justificació simplificada i els resultats obtinguts a posteriori.

‘Fortalece’ s'aplicarà de manera progressiva al llarg de deu anys i aquest 2023 es llançarà un programa pilot, dotat amb 30 milions d'euros de pressupost nacional, dirigit a instituts de recerca sanitària acreditats per l'Institut de Salut Carles III (ISCIII).

Dins d'aquest programa pilot, cada grup de recerca rebrà una mitjana de 100.000 euros anuals durant quatre anys, que estarà destinada a l'organització i el desenvolupament de les seves línies de treball principals. Per tant, amb aquest pilot es finançarà en 2023 al voltant de 72 grups en instituts de recerca sanitària.

L'objectiu és que el programa ‘Fortalece’ s'estengui progressivament a la resta d'agents del sistema de ciència i que, en deu anys, arribi els 700 milions d'euros anuals, la qual cosa suposarà duplicar el finançament actual de l'Estat a grups de recerca del SECTI.

En concret, el programa aportarà 400.000 euros de mitjana a cada grup de recerca per a quatre anys, finançant cada any l'activitat al voltant de 1.700 grups de recerca.

Si vols accedir a la notícia, fes clic aquí.