Investiga

El parteneriat europeu per la Transició Climàtica Neta Clean Energy Transition - CET té com a objectiu donar suport a contribuir als objectius de la Unió Europea perquè Europa esdevingui el primer continent climàticament neutre abans del 2050. En aquest sentit, es posa en comú finançament nacional i regional per aconseguir tecnologies i sistemes necessaris per fer realitat la transició climàtica neta.

El parteneriat CETP està co-finançat entre la Comissió Europea, mitjançant el programa Horizon Europe, i 50 agències nacionals de finançament de la RDI de 30 països (incloent Espanya), i disposarà d'un pressupost de 210M€ per dues convocatòries conjuntes, durant el 2022 i 2023.

La seva primera convocatòria obrirà el mes de setembre 2022 per dur a terme activitats RDI en les següents iniciatives de transició “Transition Initiatives” (TRIs)

• TRI 1: Integrated Net-zero-emissions Energy System
  • TRI 2: Enhanced zero emission Power Technologies
  • TRI 3: Enabling Climate Neutrality with Storage Technologies, Renewable Fuels and CCU/CCS
  • TRI 4: Efficient zero emission Heating and Cooling Solutions
  • TRI 5: Integrated Regional Energy Systems
  • TRI 6: Integrated Industrial Energy Systems
  • TRI 7: Integration in the Built Environment

Cada una de les TRI desenvoluparan àrees especifiques que seran implementades utilitzant una o dues anomenades “call Modules”.

La presentació de propostes es fa en dues fases.

Termini (previst): 23 Novembre 2022

Jornada informativa: 13 de setembre 2022, de 10h00 a 17h00 (més informació)

Agenda Estratègica de la RDI de la CETP (Novembre 2020)