Investiga

Secretaría Estado de Seguridad – Premio Nacional Victoria Kent 2022

La finalitat del Premio Nacional Victoria Kent és fomentar la recerca multidisciplinària en matèria penitenciària i l' objecte premiar el treball de recerca considerat de major mèrit.

Podran optar als premis, les persones físiques, de nacionalitat espanyola o estrangera. No hi podran participar els membres del jurat, ni els premiats en anteriors convocatòries.

Els treballs de recerca tractaran sobre el medi penitenciari, des d' un pla històric jurídic, psicològic, social o de qualsevol altra disciplina científica, ja sigui amb un enfocament estrictament teòric o a partir d' experiències concretes sobre els següents temes:

• Règim obert i mesures alternatives a la presó
    • Justícia Restaurativa
    • Dona i presó
    • Malaltia mental i presó
    • Col·lectius minoritaris a la presó: població estrangera, en primer grau, ètnies
    • minoritàries i altres
    • Drogodependència i presó
    • Tractament Penitenciari
    • Dret Penitenciari Comparat i Comunitari

Premis i Presentació de sol·licituds

S'atorga un premi per 2.500€ i 2 accèsits per 1.250€ cadascun.

Es poden presentar les sol·licituds fins el 27 de juny de 2022.

Trobareu més informació a les bases reguladores , la convocatòria i a la BDNS 629087.

Si necessiteu més informació, podeu contactar amb jordi.tubert@udg.edu .