Investiga

Arrel de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea (Brexit), i a l’espera d’un acord sobre l’associació del país al programa marc de finançament europeu de la RDI, Horizon Europe, si es vol incloure un soci d’aquest país a un consorci d’una proposta a l’Horizon Europe caldrà tenir en compte el següent:

• Fase de sol·licitud: si s’està preparant una proposta, el soci de Regne Unit s’entra al Funding & Tender com “Associated Country”.
  • Fase de negociació: si la proposta ha estat acceptada i, a data de signatura del Grant Agreement, el Regne Unit encara no ha signat l’acord per esdevenir oficialment un “Associated Country”, la Comissió Europea planteja les següents opcions:
      • El soci de Regne Unit passa a ser un tercer país (Associated Partner);
      • S’anul·la la participació del soci del Regne Unit i: es cerca un soci alternatiu; o bé, les seves tasques les assumeix el consorci.
      • En cas de què fossin coordinadors, hauran de renunciar a la coordinació en favor d’un altre soci (o sortir del projecte). Per aquest motiu, es recomana tenir en compte la norma d’elegibilitat d’un consorci (tres institucions de tres països UE o associats, com a mínmim una d’elles d’un estat membre) quan configureu el consorci.

Finançament per socis de Regne Unit

Fins que no es signi l’acord entre Regne Unit i la Comissió Europea, els socis de Regne Unit no rebran finançament del programa. El Regne Unit ha obert uns fons transitoris gestionats per l’UK Research and Innovation (UKRI), destinats a finançar la participació d’entitats d’aquest país.

Com funciona el finançament gestionat per UKRI?

En cas de ser concedida una proposta amb participació d’un soci de Regne Unit, aquest haurà de contactar amb l’UKRI per sol·licitar el finançament corresponent. Tota la informació es pot trobar a la Horizon Europe guarantee guidance.

Si necessiteu més informació, podeu contactar amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals de l’OITT, european.office@udg.edu