Investiga

S’han publicat els resultats de la convocatòria 2021 d’ajuts a la incorporació de personal postdoctoral del programa Marie Sklodowska-Curie de la Comissió Europea.

Es finançarà amb 242M€ la incorporació de 1.156 contractes postdoctorals (43% són dones) amb un perfil excel·lent, en diferents centres de recerca europeus i d’arreu del món.

D’ells, 1.025 son per la modalitat European Postdoctoral Fellowship amb 206M€ i la resta, per la modalitat Global Postdoctoral Fellowships (131 contractes amb 36M€).

Per àrees, els projectes en ciències socials i humanitats han estat els més finançats (24%), seguits per ciències d ela vida (22%), química (14%) i medi ambient i ciències de la terra (12%).

Les notes de tall han estat molt altes. En funció del panell i de la modalitat:

• modalitat European: la més elevada en el panell de ciències de la vida amb un 94.4/100 i la més “baixa” en economia amb un 92/100.
  • modalitat Global: la més elevada em els panells de medi ambient i ciències de la vida amb un 95.8/100 i la més baixa en Economia, amb 83.8/100.

Els projectes que han obtingut una nota igual o superior a 85/100 se’ls atorga un Segell d’excel·lència.

Els primers projectes poden començar a partir del mes d’abril 2022.

La convocatòria 2022 s’obrirà el 12 de maig 2022.

Notes de tall (apartat “Call Updates”)

Font de la notícia

La UdG va presentar 20 propostes, de les quals es va finançar una proposta sota el panell d’enginyeria (resubmission de la convocatòria 2020 que va obtenir el segell d’excel·lència 2020) amb una nota de 96.2/100.

Del total, setze van passar la nota minima (70/100), quatre van obtenir una nota superior a 85/100 (susceptibles de rebre el segell d’excel·lència) i tres estan en llista de reserva (susceptibles a ser finançades, en cas que hi hagués un romanent de pressupost).