Investiga

Els partenerias europeus co-programats, un dels 3 tipus de parteneriats del Programa Horizon Europe, són associacions entre la Comissió Europea i diferents actors públics i privats que s’implementen en base a un acord contractual i/o un Memorandum of Understanding (MoU) que es materialitzen en diferents convocatòries sota el pilar II del programa Horizon Europe.

Es basen en una agenda estratègica de la recerca i innovació (SRIA) acordada de forma conjunta per assolir uns objectius determinats i respondre a diferents reptes globals.

Amb l’objectiu d’impulsar la inversió en la RDI que pugui donar resposta als reptes globals plantejats pel canvi climàtic i la sostenibilitat, el passat 26 de gener 2022 la Comissió Europea va publicar el MoU per a onze partneriats co-programats següents:

• Artificial Intelligence, Data and Robotics
  • Photonics
  • Clean Steel – Low Carbon Steelmaking
  • Made in Europe
  • Processes4Planet – Transforming the European Process Industry for a sustainable society
  • People-centric sustainable built environment (Built4People)
  • Towards zero-emission road transport (2ZERO)
  • Connected and Automated Driving (CCAM)
  • zero-emission waterborne transport
  • Industrial Battery Value Chain
  • European Open Science Cloud (EOSC) Partnership

Concretament, els parteneriats rebran 7.800M€ des del programa Horizon Europe, la resta fins als 19.000M arribaran dels estats membres i dels actors privats involucrats.

L'agència catalana ACCIÓ participa en tres (Made in Europe, Process4Planet i CCAM) dels onze parteneriats i pot representar una porta d’entrada per a posicionar la UdG en aquests Parteneriats en cas d’interès.

Si teniu afinitat o interès en alguna de les àrees d’algun dels partneriats, no dubteu en fer-nos-ho saber per e-mail (european.office@udg.edu).

Participar-hi suposa molts avantatges, com ara influir en la selecció dels tòpics de finançament, a part de fer activitats de xarxa, trobar consorcis o intercanviar bones pràctiques, entre d’altres.

Font de la notícia