Investiga

UE: ERA-NET PerMed - Pre-anunci convocatòria d'ajuts a projectes RDI en medicina personalitzada

Ajuts nacionals a projectes de R+i multidisciplinaris, transnacionals en medicina personalitzada. El termini previst d’obertura és l'1 de desembre 2021 amb tancament previst el 17 de febrer 2022

La xarxa ERA-NET PerMed és una iniciativa co-finançada entre la Comissió Europea i 32 agències nacionals finançadores de la R+D+i de 23 països amb l’objectiu d’alinear les estratègies nacionals de la recerca, promoure l’excel·lència i reforçar la competitivitat dels agents europeus en medicina personalitzada (PM) així com ampliar la col·laboració europea amb països no-europeus.

La quarta convocatòria PerMed (JTC2022) amb el títol “Prevention in Personalized Medicine” promou la recerca relacionada amb la prevenció en medicina personalitzada. Concretament, es tracta de desenvolupar estratègies individualitzades per a la prevenció de i desenvolupament de malalties, a 3 nivells

• preventive measures decreasing the rate of incidence (primary prevention),
  • early detection to increase the efficacy of a preventive therapy, even before symptoms are developed (secondary prevention),
  • interventions preventing disease recurrence or improving patients’ care and quality of life (tertiary prevention).

Els projectes han de ser transnacionals i que impliquin la col·laboració entre el sector acadèmic, clínic/salut pública i privat/indústria, PIMEs, etc. incloent agències reguladores, associacions de pacients i el sector polític/presa de decisions.

Cada proposta cal adreçar com a mínim un mòdul de cada àrea de recerca següent:

• Research area 1 "Translating Basic to Clinical Research Beyond"
    • Module 1A: pre-clinical Research
    • Module 1B: Clinical Research
  • Research area 2 "Data and ICT"
    • Module 2: Towards Application in Health Care
  • Research area 3 "Research towards Responsible Implementation in Health Care"
    • Module 3A: Health Economic Research
    • Module 3B: Ethical, Legal and Social Aspects

Elegibilitat:

• Cada proposta ha d’integrar de forma coherent, els mòduls 1B “Clinical research”, 2 “Towards application in Health care” i 3B “Ethical, Legal and Social Aspects”.
  • Els consorcis han de tenir mínim 3 i màxim 6 socis dels sectors acadèmic (universitats o centres de recerca), clínic/salut pública i indústria (sector privat); màxim 2 socis del mateix país.
  • Mínim 3 socis han de ser de mínim 3 països diferents participants.
  • Cada entitat ha de complir amb les normes d'elegibilitat de la seva agència finançadora nacional

Les universitats espanyoles podran participar conjuntament amb un hospital, centre de salut públic, etc. finançats per Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) o la Fundación Cientifica de la Asociación Española contra el Cáncer (FCAECC).

El pressupost disponibles per a les entitats espanyoles i les condicions d’elegibilitat estan en fase de preparació.

Pressupost aproximat: 27M€

Obertura prevista: 1/12/2021

Termini previst (pre-propostes): 17/02/2022

Jornada informativa: 9/12/2021 (més detalls properament)