Investiga

Vigilància Tecnològica: Coronavirus: Diagnòstic i Teràpia en Humans

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques ofereix i en compliment del seu doble objectiu de protegir i fomentar la innovació tecnològica al nostre país, així com de divulgar la informació tècnica que contenen les patents a través dels serveis d'informació Tecnològica, se suma a l'estratègia global de difusió de la informació.

L'emergència sanitària provocada per la pandèmia de COVID-19 ha donat lloca una immensa activitat al terreny científic i tecnològic dirigida a combatre la malaltia i el seu agent causant, el SARS-CoV-2. En aquest context, l'accés ràpid a la informació, que es va generant a un ritme sense precedents, resulta de gran importància. Des de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques, i en compliment del nostre doble objectiu de protegir i fomentar la innovació tecnològica al nostre país, així com de divulgar la informació  tècnica que contenen les patents a través dels serveis d'informació Tecnològica, ens sumem a l’estratègia global de difusió de la

informació i posem a disposició del públic aquest Butlletí de Vigilància Tecnològica, que s'afegeix als setze Butlletins VT que venim publicant des de l'any 2000 amb periodicitat trimestral. L'objectiu és donar a conèixer les noves sol·licituds de patent que es publiquen a nivell mundial relacionades amb la prevenció, control, diagnòstic i tractament de les malalties

causades per coronavirus en humans, i, en particular, aquelles que es refereixen a COVID-19 i al virus SARS-CoV-2. Els llistats de documents es presenten distribuïts en tots quatre apartats que s'indiquen a continuació. És important assenyalar que s'ha recuperat un gran nombre

de documents xinesos relatius a SARSCoV-2 i COVID-19. Donada la limitació existent, en principi, per consultar els documents originals en xinès, s’ha optat per excloure aquestes referències dels llistats del Butlletí i incloure-les a part al següent annex.

El primer apartat, relatiu a invencions al camp tècnic dels antivirals, és el que té una més gran cobertura. Inclou documents que tenen per objecte agents químics, siguin aquests no biològics o biomolècules, amb funció antiviral específica, així com a vehicles per a l'administració al pacient dels agents. A més, aquest primer bloc es refereix a compostos químics o composicions

amb efecte antimicrobià inespecífic útils per a la inactivació de les partícules virals. La cobertura del grup s'estén així mateix a eines moleculars i/o mètodes útils per a l'screening de nous agents antivirals; ia productes que, sense tenir una acció antiviral, són aplicables al tractament de les patologies associades a la infecció vírica.

S'ha de tenir en compte que alguns de els documents són enquadrables a més d'un dels apartats

considerats. En aquests casos, s'ha adoptat el criteri d'incloure el document en tots els grups

pertinents per facilitar la consulta al lector.

Esperem que la informació aportada en aquest Butlletí de Vigilància tecnològica, serveixi per identificar tendències tecnològiques i els seus actors, així com per contribuir a la utilització

del coneixement contingut als documents de patent com a punt de partida per emprendre noves

activitats de recerca i desenvolupament.

Per subscriure's a aquest Butlletí només cal emplenar aquest formulari de subscripció.

La publicació trimestral del Butlletí complementa amb una Alerta Tecnològica, de publicació diària que permet un seguiment més actualitzat de les publicacions a nivell mundial de noves sol·licituds de patent relacionades amb Coronavirus en humans.

Coronavirus: Diagnòstic i Teràpia en Humans. Podeu consultar la informació en el següent enllaç:

Més informació: valoritzacio@udg.edu