Investiga

UE: Nova Bauhaus Europea

La iniciativa New Bauhaus europea connecta el Pacte Verd Europeu (European Green Deal) amb els espais habitables, convidant a tota la ciutadania europea a imaginar i construir conjuntament un futur sostenible i inclusiu que sigui bell.

Què és la iniciativa New Bahaus?

La Nova Bauhaus Europea es defineix com una iniciativa creativa i interdisciplinària que convoca un espai de trobada per dissenyar formes de vida futures, situada a la cruïlla entre art, cultura, inclusió social, ciència i tecnologia. Vol aportar el Pacte Verd Europeu (European Green Deal) als llocs de vida i demanar un esforç col·lectiu per imaginar i construir un futur sostenible, inclusiu i bell a diferents nivells a Europa.

Es tracta d'un moviment creatiu i interdisciplinari en procés de creació, i obert a què totes les persones en formar part.

• És una plataforma d’experimentació i connexió, que fomenta la col·laboració entre persones pensadores i treballadores que volen dissenyar formes de convivència futures.
      • És un pont entre el món de la ciència i la tecnologia i el món de l’art i la cultura.
      • És una invitació a canviar la perspectiva i a mirar els reptes ecològics i digitals actuals com a oportunitats per transformar les vides per a millor.
      • És un enfocament nou per trobar solucions innovadores a problemes socials complexos mitjançant la co-creació.
      • La iniciativa té com a objectiu configurar el pensament, comportament i mercat al voltant de noves formes de viure i de construir, fins i tot, influint en la contractació pública.

Quins són els seus objectius?

La nova Bauhaus europea vol:

• Reunir ciutadania, experts, expertes, empreses i institucions i facilitar les converses sobre com fer que els espais de vida del demà siguin més assequibles i accessibles.
      • Mobilitzar dissenyadors, dissenyadores, arquitectes, enginyers, enginyeres, científics, científiques, estudiants i ments creatives en diverses disciplines per reimaginar la vida sostenible a Europa i més enllà.
      • Millorar la qualitat de l'experiència de vida.
      • Destacar el valor de la simplicitat, la funcionalitat i la circularitat dels materials sense comprometre la necessitat de comoditat i atractiu en la vida quotidiana.
      • Proporcionar suport financer a idees i productes innovadors mitjançant convocatòries ad-hoc de propostes i mitjançant programes coordinats inclosos en el marc financer plurianual

Com participar-hi?

La plataforma que ofereix la Comissió Europea està oberta a presentar idees, exemples o reptes futurs. Podeu trobar tota la informació a:  https://europa.eu/new-european-bauhaus/co-design/new-european-bauhaus-share-your-voice_en