Investiga

Bases Reguladores Premios Nacionales de Investigación

Els Premis Nacionals d’Investigació van ser creats el 1982 amb l’objectiu de reconèixer els mèrits d’aquells investigadors espanyols destacats per una safata professional de rellevància internacional en els seus àmbits de coneixement.

Des de la seva primera convocatòria, les normes reguladores i les modalitats dels Premis s’han anat adaptant, mitjançant successives modificacions, a nous objectius i concepcions en funció de l’evolució de l’activitat científica-tècnica, així com de les circumstàncies econòmiques, socials i tecnològiques en les que es desenvolupen.

La concessió dels Premis Nacionals d’Investigació té per finalitat, d’una banda, el reconeixement del mèrit dels investigadors espanyols amb una dilatada carrera científica que estiguin realitzant una labor destacada a les seves àrees d’investigació i contribueixin de forma rellevant a l’avanç del coneixement; i de l’altra, del mèrit d’investigadors espanyols menors de 40 anys que hagin realitzat un treball excel·lent i aconseguit assoliments rellevants  a les seves àrees d’investigació.

Els premis tenen dos reconeixements per cadascuna de les modalitats. Els reconeixements són:

• A l’excel·lència de la carrera investigadora: amb l’objectiu de reconèixer el mèrit d’aquells investigadors espanyols que, havent desenvolupat una excel·lent trajectòria investigadora, continuen realitzant una tasca destacada en els seus camps
  • A l’excel·lència en las primeres etapes de la carrera investigadora: amb l’objectiu de reconèixer el mèrit d’investigadors espanyols menors de 40 anys que hagin realitzat un treball excel·lent i aconseguit assoliments rellevants en les seves respectives àrees d’investigació

I les modalitats dels premis són:

• Premi Nacional d’Investigació a l’àrea de la Biologia i de la Medicina.
  • Premi Nacional d’Investigació a l’àrea de les Ciències Químiques, Físiques i Matemàtiques.
  • Premi Nacional de Investigació a l’àrea dels Recursos Naturals, i de las Ciències de los Materials i de la Terra.
  • Premi Nacional d’Investigació a l’àrea de las Enginyeries i de la Transferència de Tecnologia.
  • Premi Nacional d’Investigació a l’àrea de les Humanitats i de las Ciències Socials.
  • Premi Nacional d’Investigació a l’àrea de la Tecnologia de la Informació, de les Comunicacions i de la Intel·ligència Artificial

Requisits per les candidatures:

• Podran ser candidats dels Premis els investigadors o investigadores de nacionalitat espanyola, que hagin realitzar a Espanya una part significativa de la seva carrera, i la investigació dels quals constitueixi una contribució eminent al progrés de la ciència i la tecnologia
  • Al moment de presentació de candidatura, és necessari que els candidats estiguin en actiu

Es valorarà:

• La trajectòria de la recerca i els resultats obtinguts
  • La qualitat i l’impacte de la investigació
  • Les aplicacions i repercussió de la recerca a l’àmbit nacional i internacional

A la publicació de la convocatòria trobareu tota la informació relativa a la mateixa.

Si necessiteu més informació, podeu contactar amb la Secció de Recerca (jordi.tubert@udg.edu).