Investiga

El passat 17 de març 2021 es va publicar el Programa de Treball del Consell Europeu de la Innovació (EIC) que forma part del Pilar III “Innovació Oberta” del Programa Marc Horizon Europe.

El Pilar III té com a objectiu impulsar Europa com a líder en innovació en la creació de mercat i facilitarà el desenvolupament de tecnologies d’alt potencial i d’empreses innovadores.

Dels 13.597Me€ del Pilar 3, l’EIC en rebrà 10.105M€ que es distribueixen entre els 3 principals instruments:

• Pathfinder (FET): 20% del pressupost per projectes en consorci per crear tecnologies disruptives, TRL 3-4
  • Transition to Innovation (SME Instrument): 7% del pressupost per projectes individuals o en consorci, per validar tecnologies i/o desenvolupar plans de comercialització per aplicacions orientades al mercat TRL 4-5 i BRL 1-3, elegibilitat limitada (a PoC i projectes FET)
  • Accelerator: 73% del pressupost per projectes individuals per PIMEs innovadores per desenvolupar i escalar tecnologies revolucionàries i disruptives amb alt risc i impacte, TRL 5-6, BRL 4-5, finançament mixta

En el programa de treball podreu trobar una descripció detallada dels tòpics.

L’obertura de les convocatòries està subjecte a l’adopció del paquet legislatiu del Programa Horizon Europe (prevista pel 15/04/2021) i que representarà l’obertura oficial del programa.

Els dies 18 i 19 de març 2021 hi ha una jornada oficial de la Comissió Europea de llançament de l’EIC. La sessió està oberta i es pot seguir en streaming.

Web EIC