Investiga

Fund. Biodiversidad - Convocatòria de projectes per la restauració i millora ambiental del Mar Menor

L'objectiu d'aquesta convocatòria és finançar projectes pilot d'implementació de pràctiques agrícoles sostenibles que contribueixin a restablir l'equilibri natural de la Mar Menor i la seva compatibilització amb l'activitat agrària de la zona. Termini intern: 10 de juliol.

La convocatòria estableix diverses línies i sub-línies d'investigació a les quals s'han d'ajustar les propostes científiques, que són:

1. Accions demostratives, experiències pilot i difusió de solucions basades en la natura i bones pràctiques agràries encaminades a la reducció d'impactes en origen i contribució general a la millora ambiental i de la biodiversitat (amb 3 sub-línies)
    2. Accions demostratives i experiències pilot per a la creació de nous models agraris que plantegin un canvi d'enfocament, de governança i planificació territorial, de protecció i millora dels valors ecològics i paisatgístics
    3. Estudis i accions experimentals i de test per avaluar les possibilitats de millora en la comercialització i diferenciació en els mercats per bones pràctiques ambientals implementades, així com accions de comunicació, formació, capacitació, acompanyament, assessorament i transferència de resultats

El finançament per cada projecte serà d'entre 300.000 € i 2.000.000 €, que suposarà un màxim del 90% del seu cost total. Els projectes no podran acabar més tard del 31 de desembre del 2026.

Sol·licituds

Les propostes s'han de presentar telemàticament a través del web de la Fund. Biodiversidad. La sol·licitud consta d'un formulari electrònic, on caldrà indicar les dades del projecte i de la institució (o de les institucions, en el supòsit que s'hi presentin en forma de consorci).

A més, caldrà adjuntar-hi la següent documentació: marc lògic, fitxes de les activitats, pressupost, recursos humans, cronograma, fitxa d'integració d'aspectes de gènere, i l'acord d'agrupació, si s'escau, entre altra documentació institucional. Es valorarà favorablement que les institucions es comprometin a mantenir les activitats més enllà de la durada del projecte, d'acord amb l'article 14 de la convocatòria.

IMPORTANT: en aquesta convocatòria, com a UdG, només podrem presentar una sol·licitud com a entitat coordinadora; per aquest motiu s'obre un termini intern per a la presentació d'expressions d'interès, segons aquest model, que ens heu de fer arribar a l'OITT abans del 7 de juny; posteriorment, la Comissió de Recerca determinarà quines seran les propostes que es presentaran de forma institucional.

El termini de sol·licituds acaba el 12 de juliol, però com que des de l'OITT haurem de revisar la sol·licitud i preparar la documentació oficial, establim com a termini intern dilluns dia 10 de juliol.

Enllaços

Web de la convocatòria (pròximament)

Convocatòria

Si teniu interès a sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible a través de l'adreça recercaoitt@udg.edu o per Teams (Pau Blasco).