Investiga

Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital – Càtedres Enia

El Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital ha publicat les bases reguladores per als ajuts de creació de càtedres universitat-empresa, Càtedres Ènia, destinats a la investigació i desenvolupament de la intel·ligència artificial.

La convocatòria va dirigida al desenvolupament d'activitats de formació, investigació fonamental o industrial, desenvolupament experimental i difusió de resultats al si de càtedres universitat-empresa de nova creació, bé d'àmbit nacional o internacional. Les càtedres universitat-empresa estaran constituïdes per una universitat pública o privada, espanyola, que serà l'única beneficiària de l'ajut, i almenys una entitat del sector productiu, sens perjudici de l´adhesió d´altres entitats addicionals. En el cas de càtedres de nova creació internacionals juntament amb la universitat espanyola beneficiària s'haurà de comptar, a més, amb almenys una entitat estrangera de reconegut prestigi a l'àrea temàtica de la càtedra, que permeti la col·laboració internacional al si de la càtedra.

Podran acollir-se a aquests ajuts les universitats públiques i privades espanyoles.

Per optar a l’ajut, hauran de lliurar un conveni administratiu o document justificatiu entre la universitat beneficiària i les entitats que formaran la càtedra, entre les quals haurà de figurar almenys una entitat del sector productiu.

Actuacions finançables

Les actuacions subvencionables estaran lligades al desenvolupament d'un pla d’actuacions a desenvolupar per part del beneficiari de l'ajuda, remès com a part de la sol·licitud, i emmarcades dins de l'àrea temàtica seleccionada per a la càtedra universitat-empresa dins de les definides a l'apartat onzè de la present convocatòria. Les activitats que poden formar part d’un pla d’actuacions, són les mateixes per a tots els subprogrames i comprenen una o diverses de les següents:

• Activitats de formació, només en el cas d’universitats públiques, en no constituir per a elles activitat econòmica.
    • Activitats de recerca, tant fonamental com industrial, i desenvolupament experimental.
    • Activitats de divulgació, cooperació publico privada i transferència del coneixement.

Presentació de sol·licituds

Des del 2 de febrer del 2023 fins al 2 de març del 2023.

Podeu trobar més informació al Portal d’Ajuts del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital , i a les bases reguladores.