Investiga

UE: INNOVFUND – Ajuts a projectes innovadors de tecnologies netes

3.000M€ per impulsar el desplegament de solucions per a la descarbonització d’Europa. Termini 16 de març 2023

El 3 de novembre 2022 es va obrir la tercera convocatòria de l’Innovation Fund, dotada amb 3.000M€, per finançar projectes a gran escala per activitats de demostració de tecnologies, processos o productes altament innovadors i suficientment madurs i amb un potencial significatiu per reduir les emissions de gasos amb efecte hivernacle.

Els projectes s’han de centrar en un dels següents tòpics:

Elegibilitat:

• Soci únic o consorci amb varies entitats, privades i publiques, de qualsevol país del mon, per dur activitats en un dels estats membres de la UE, Noruega o Islàndia. En Irlanda del Nord només si el projecte té a veure amb la generació, la transmissió, la distribució d’electricitat.
  • La durada dels projectes variarà en funció del tòpic (entre 3 i 15 anys)
  • Projectes amb una despesa de capital total superior a 7.5M€

Termini: 16 de març 2023, 17h00CET

Més informació sobre la convocatòria

Projectes finançats

Webinar de presentació de la convocatòria i “lessons learned” d’anteriors convocatòries: 29-30 de novembre 2022 (Registre)

Si no presentes una proposta però t’interessen les temàtiques, apunta’t com a expert/a avaluador/a de propostes! (més informació)

El programa Innovation Fund (2020-2030) és un dels programes més grans del món per a la demostració de tecnologies innovadores en baixes emissions de carboni i és el principal instrument de la UE per a la descarbonització dels sistemes energètics i de la indústria d’Europa. Contribueix als objectius del Pacte Verd Europeu i dona suport a assolir la neutralitat climàtica abans del 2050. Està finançat amb els ingressos de la subhasta de permisos d’emissions del sistema de comerç d’emissions de la UE.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu