Investiga

Proyectos de innovación en medicina personalizada y terapias avanzadas

El Ministeri de Ciència i Innovació obre la convocatòria d'expressions d'interès per a projectes d'innovació en medicina personalitzada i teràpies avançades. Col·laboratius empresa + organisme de recerca

El Ministeri de Ciència i Innovació ha obert la fase d'expressions d'interès prèvia a la convocatòria 2022 de Projectes d'Innovació en Medicina Personalitzada i Teràpies Avançades, que forma part del PERTE per a la Salut d'Avantguarda i serà gestionada pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic i la Innovació (CDTI) i l'Institut de Salut Carlos III (ISCIII).

La convocatòria destinarà 55 milions d'euros (30 milions en forma de préstecs i 25 milions en subvencions) per finançar projectes col·laboratius de R+D+I en salut entre empreses, centres i organismes de recerca de l'entorn del sistema nacional de salut.

El seu objectiu és coordinar les capacitats científiques i empresarials per assolir un avenç més ràpid en el desenvolupament de productes de diagnòstic clínic per a medicina personalitzada i medicaments estratègics emergents.

També, orientar els esforços investigadors i innovadors en l'àmbit de la col·laboració publicoprivada cap a reptes com ara: diagnòstics precoços i més precisos; tractaments innovadors i personalitzats; i millora del seguiment i rehabilitació de malalties cròniques.

Per fer-ho, després de la fase inicial d'expressions d'interès, la convocatòria finançarà projectes d'R+D amb participació conjunta d'empreses i centres i organismes de recerca de l'entorn del Sistema Nacional de Salut (SNS), que estiguin enfocats a generar resultats amb aplicació industrial i/o empresarial.

Fases de la convocatòria

Fase 1: expressions d'interès

La convocatòria, que serà gestionada col·laborativament a través del CDTI i l'ISCIII mitjançant processos de sol·licitud independents però en paral·lel, s'inicia amb una fase inicial d'expressions d'interès.

En aquesta fase es presentaran les descripcions dels projectes, conjuntes entre empreses i organismes i centres de recerca del sistema nacional de salut. Les expressions d'interès han de ser presentades incloent declaració de compromís de participació per cadascuna de les entitats participants.

La participació a la fase d'expressions d'interès és requisit indispensable per poder accedir a la fase posterior de sol·licitud de finançament, una vegada obertes les actuacions a l'ISCIII i CDTI.

Totes les expressions d'interès han de ser lliurades a través de la seu electrònica del CDTI (www.cdti.es).

Fase 2: sol·licitud d'ajuts

A la fase de sol·licitud de finançament, cada entitat que hagi format part d'una expressió d'interès haurà de fer una sol·licitud separada de la manera següent:

• Les empreses, a través del CDTI.
  • Els organismes i els centres de recerca públics de SNS, a través de l'ISCIII.

El número de codi associat a cada expressió d'interès haurà de ser consignat a les sol·licituds de finançament, que el CDTI i l'ISCIII avaluaran de forma independent d'acord amb els criteris aplicables als instruments d'ajuda respectius.

La convocatòria només finançarà els projectes en què tots els participants del consorci hagin estat avaluats i confirmada la seva designació com a beneficiaris dajuts del CDTI i de lISCIII.

Perfil de l'actuació conjunta

• Durada dels projectes: 2 anys (1/01/23 a 31/12/24).
  • Consorcis: de 2 a 6 entitats: mínim una empresa + un centre o un organisme de recerca.

Podran ser beneficiaris d'aquesta actuació les entitats públiques de l'entorn de l'SNS que desenvolupin activitats de R+D+I en biomedicina o ciències i tecnologies de la salut. Es concediran subvencions de fins al 100% de les despeses elegibles i no hi ha un pressupost mínim per centre o organisme de recerca.

L'investigador principal haurà de tenir formalitzada la vinculació amb el centre sol·licitant i no podrà figurar en més d'una sol·licitud i la convocatòria de subvencions serà gestionada per l'ISCIII.

Finançament a empreses

Podran tenir la condició de beneficiaris de les ajudes les empreses que estiguin vàlidament constituïdes, tinguin personalitat jurídica pròpia i domicili fiscal a Espanya i desenvolupin un projecte de R+D a Espanya.

Es tracta d'ajuts parcialment reemborsables de fins al 90% del pressupost elegible, amb un tram no reemborsable del 33% de l'ajuda. El tipus d'interès del tram reemborsable serà Euribor a un any, fixat en el moment de la concessió de l'ajuda. El pressupost mínim per empresa serà de 175.000 euros i la sol·licitud d'ajuda estarà gestionada pel CDTI.

Totes les actuacions finançades en el marc de la convocatòria han de respectar el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient, cosa que implica el compliment de condicions específiques relatives a mitigació i adaptació al canvi climàtic, utilització i protecció sostenible dels recursos hídrics i marins, transició a una economia circular, prevenció i control de la contaminació i protecció i restauració de la biodiversitat i els ecosistemes.

Sol·licitud de les ajudes

La sol·licitud d'ajuts es farà a través de les plataformes següents:

• Informació completa sobre les característiques de la convocatòria al portal web CDTI: cdti.es .

Convocatòria: https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/852297/document/790332

Contacte OITT: valoritzacio@udg.edu