Investiga

UE: Clean Energy Transition Partnership – Ajuts a projectes RDI de suport a la transició energètica

Finançament nacional per a projectes transnacionals pel desenvolupament de tecnologies i solucions en el marc de l’Associació Europea per a la transició energètica neta. Termini 23 de novembre 2022

La Clean Energy Transition Partnership CETP és una Associació Europea co-finançada entre la Comissió Europea, mitjançant el programa Horizon Europe i 50 agències nacionals de finançament de la RDI de 30 països (incloent Espanya).

El passat 14 de setembre 2022 la CETP ha obert la seva primera convocatòria per finançar projectes de recerca i innovació transnacionals per donar suport a la transició energètica mitjançant el desenvolupament de tecnologies i solucions.

Hi participen 43 agències nacionals de finançament de la RDI de 27 estats membres de la CETP.

Concretament, les línies de recerca obertes cobreixen tot el ecosistema energètic, des de tecnologies bàsiques fins al sistema elèctric global, incloent infraestructures i àrees urbanes tenint en compte la participació de tots els actors implicats en la transició energètica.

Per detalls sobre les àrees temàtiques obertes (11 convocatòries modulars), veure notícia UdG (butlletí 28 juliol 2022).

Elegibilitat

• Consorcis amb mínim 3 entitats de mínim 3 països participants (mínim 2 estats membres de la UE o associats al Horizon Europe)
  • Màxim 60% de l’esforç en personal (person month) per una sola entitat i màxim 75% per varies entitats del mateix país
  • Cada entitat ha de complir amb els criteris d’elegibilitat de la seva agència nacional finançadora

La participació de les entitats espanyoles (universitats) serà finançada per la Agencia Estatal de Investigación, via la convocatòria “Proyectos de Colaboración internacional (PCI).

Els projectes poden tenir una durada de fins a 3 anys.

Pressupost:

• Convocatòria: 143M€
  • AEI: 2M€ (entre 12 i 14 projectes)

Finançament AEI:

• Màx.200k€/soci o màx.25k€/2 socis
  • Màx. 300k€/soci coordinador o màx.350k€/soci i coordinador

Termini: (pre-propostes) 23 Novembre 2022, 14h00 CET

Jornades informatives:

• 13 de setembre 2022, de 10h00 a 17h00 (més informació)
  • Altres jornades informatives temàtiques (entre setembre i octubre 2022)

Text convocatòria

Presentació de sol·licituds

Més informació

L’associació Europea per a la Transició Energètica Neta Clean Energy Transition - CET – contribueix als objectius de la Unió Europea perquè Europa esdevingui el primer continent climàticament neutre abans del 2050, posant en comú finançament nacional i regional per aconseguir tecnologies i sistemes necessaris per realitat la transició.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu