Investiga

UE: HEU - Circular Bio-Based Europe – 120M€ en ajuts a Projectes sobre la bioeconomía circular

La primera convocatòria de la JU CBE impulsa a les bioindustries circulars en la UE en dotze temes de recerca. Termini 22 de setembre 2022

El parteneriat institucional CBE JU (Circular Bio-Based Europe Joint Undertaking), co-finançat entre la Comissió Europea i el consorci de Bioindustries BIC obre la primera convocatòria sota el programa Horizon Europe per donar un impuls a les bioindustries circulars a Europa.

Els Projectes s’han de centrar en les dotze línies de recerca que donaran suport als tres objectius definits en l’Agenda Estratègica de Innovació i Recerca de la JU CBE, concretament

• Acelerar el procès d’innovació i Desenvolupament de solucions innovadores de base biológica
  • Acelerar el deseplgament al mercat de solucions biologiques madres i innovadores existents
  • Asegurar un alt nivell de rendiment ambiental dels sistemes industrials de base biologica

Tòpics oberts

• HORIZON-JU-CBE2022-IA-01 Biogenic carbon capture and use (CCU) for circular biobased products, IA, 10M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-IA-02 Cooperative business models for the sustainable mobilisation and valorisation of agricultural residues, by products, and waste in rural áreas, IA, 10M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-IA-03 Cost-effective production routes towards bio-based alternatives to fossil-based chemical building blocks, IA, 12M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-IA-04 Co-processing of mixed bio-based waste streams, IA, 12M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-R-01 High performance bio-based polymers for market applications with stringent requirements, RIA, 9M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-R-02 Bio-based coatings, barriers, binders, and adhesives, RIA, 9M€ (2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-R-03 Circular-by-design bio-based materials to improve the circularity of complex structures, RIA, 9M(2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-R-04 Proteins from alternative and unconventional sources, RIA, 9M(2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-R-05 Sustainable fibres biorefineries feedstock RIA, 9M(2 projectes)
  • HORIZON-JU-CBE2022-S-01 Developing and validating monitoring systems of environmental sustainability and circularity: collection of best practices and benchmarks, CSA, 3M€ (1 projecte)

Durada: entre 3 i 4 anys

Pressupost total 2022: 120M€

Termini: 22 de setembre 2022, 17h00 CET

Presentació (via Participant Portal)

Busques socis de projectes? Accedeix a la plataforma de networking.

Jornada informativa (7 de juny 2022) Gravació

Més informació sobre la convocatòria

FAQ for applicants

Si ets expert/a en la temática i no presentaràs una proposta, presenta’t com a avaluador/a de propostes via el Participant Portal.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu