Investiga

UE: HEU - Fas recerca en projectes culturals o creatius?

La convocatòria European Cooperation Projects pretén fomentar la cooperació entre organitzacions actives en l'àmbit de la cultura, augmentar la dimensió europea de creació i circulació de contingut artístic així com fomentar el desenvolupament, experimentació, difusió o aplicació de nous i pràctiques innovadores.

La convocatòria donarà suport a projectes que impliquin una gran diversitat d'actors actius en diferents sectors culturals i culturals sectors creatius, per dur a terme un ampli espectre d'activitats i iniciatives.

L'acció està ancorada en el marc polític de la secció Cultura, del Programa Europa Creativa i les seves qüestions transversals (inclusió, reducció de l'impacte ambiental i igualtat de gènere). Els projectes de cooperació europea també estan destinats a contribuir a la implementació d'iniciatives polítiques emergents de la UE, com ara la nova Bauhaus europea.

Els projectes de cooperació europea estan oberts a tots els sectors culturals i creatius. Tanmateix, tenint en compte que aquesta acció té com a objectiu assolir els objectius de l'eix Cultura del Programa Creative, els consorcis que impliquin exclusivament entitats del sector audiovisual no obtindran finançament.

Es donarà suport a projectes de cooperació que contribueixin als objectius següents:

• reforçar la creació i la circulació transnacionals d'obres i artistes europeus;
    • millorar la capacitat dels sectors culturals i creatius europeus per fomentar els talents, per innovar, prosperar i generar ocupació i creixement.

Addicionalment, es tindran en compte les següents prioritats:

1. Audiència: augmentar l'accés cultural i la participació en la cultura, així com el compromísdel públic i el seu desenvolupament tant físicament com digital;

2. Inclusió social: promoure la resiliència de la societat i millorar la inclusió social a través de la cultura, en particular de/per a persones amb discapacitat, persones pertanyents a minories i persones de grups socialment marginats, així com el diàleg intercultural;

3. Sostenibilitat: contribuir al Pacte Verd Europeu i incloure el Nou Europeu Bauhaus, animant els sectors culturals i creatius europeus a co-crear, adoptar i difondre pràctiques més respectuoses amb el medi ambient, així com conscienciar sobre la sostenibilitat desenvolupament a través de les seves activitats culturals;

4. Noves tecnologies: ajudar els sectors culturals i creatius europeus a aprofitar plenament les novetats tecnologies per millorar la seva competitivitat, així com per accelerar la seva transició digital com una resposta a la crisi de la COVID-19;

5. Dimensió internacional: construir la capacitat dels sectors culturals i creatius europeus, incloses les organitzacions de base i les microorganitzacions, per ser actius a l'àmbit internacional nivell (a Europa i més enllà)

6. Sectors específics: llibres, música, arquitectura, patrimoni cultural.

Convocatòria: European Cooperation Projects

Programa: Creative Europe Programme

ElegibilitatLes propostes han de ser presentades per un consorci que compleixi les condicions següents:

• Categoria 1 Projectes a petita escala: mínim 3 entitats de 3 països elegibles diferents
    • Categoria 2 Projectes d'escala mitjana: mínim 5 entitats de 5 països elegibles diferents
    • Categoria 3 Projectes a gran escala: mínim 10 entitats de 10 països elegibles diferents

Finançament per proposta

• Categoria 1 - petita escala: 200.000€ per proposta (80% de finançament del pressupost total)
    • Categoria 2 - mitja escala: 1.000.000€ per proposta (70% de finançament del pressupost total)
    • Categoria 3 - gran escala: 2.000.000€ per proposta (60% de finançament del pressupost total)

Pressupost de la convocatòria

La convocatòria té un pressupost total de 60.942.906€, dividits de la següent manera: