Investiga

6a Edició del Programa "The Collider" de promoció de l'emprenedoria científica

El programa de suport a l'emprenedoria científica "The Collider" està impulsat per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, i té com a objectiu connectar el talent científic amb el talent emprenedor, per mitjà de la creació de noves Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) basades en tecnologies disruptives dins els àmbits Salut, Indústria 4.0, Energia, Mobilitat i Agri-Food

La Fundació Mobile World Capital convoca la 6a edició del programa de transferència tecnològica "The Collider", que té com a objectiu unir talent científic i talent emprenedor per crear Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) amb alt valor afegit. És un programa basat en la concurrència competitiva i la selecció de projectes, on s'escolliran 15 projectes a nivell global.

Beneficiaris: Estudiants de màster, doctorat, PhD, PostDoc o investigadors,  vinculats a un grup de recerca de la UdG, amb motivació per iniciar un projecte d'emprenedoria científica. És imprescindible que les persones interessades adrecin les seves peticions prèviament a l'OITT.

Projectes elegibles: Projectes basats en resultats de recerca o tecnologies de nivell de maduresa tencològica TRL 3-6 de les verticals següents: intel·ligència artificial, internet de les coses, realitat virtual, modelatge 3D, dispositius mèdics, hardware industrial, robòtica, materials, blockchain i 5G, entre d’altres, dels sectors Salut, Indústria 4.0, Energia, Mobilitat i Agri-Food.

Desenvolupament del Programa:

Els projectes escollits seguiran el següent itinerari, que pot veure's modificat a criteri de l'entitat organitzadora:

FASE 1: Validació de la oportunitat (Opportunity Validation): Des del 06/04/2022 al 25/05/2022. Es seleccionaran els projectes tecnològics que millor resolguin els reptes sectorials d’aquesta edició. Aquesta etapa està orientada a validar la tecnologia amb la indústria i el seu grau de transferibilitat. Al final d’aquesta fase, un comitè d’experts de la indústria seleccionarà els projectes aptes per passar a la següent etapa.

Dedicació: 2 mesos (48h aproximadament)

FASE 2: Creació d'equips (Business validation): 05/09/2022 al 16/12/2022. Els projectes que superin la fase anterior, s'obriran a la creació d'equips, amb la incorporació de persones amb perfil i expertesa en emprenedoria, per treballar en la definició dun producte mínim viable (MVP) i el pla d'empresa de la futura startup.

• Acompanyament: Suport de mentors de la indústria i startups d’èxit, que assessoraran al llarg del procés de validació.
  • Finançament: Els projectes seleccionats després de la fase de validació podran optar fins a 100.000 Euros de capital llavor per a constituir una startup deep tech.
  • HubTecnològic: Els projectes es desenvoluparan des del Pier01 – Barcelona Tech, el Hub tecnològic més important del sud d’ Europa.

Dedicació: 3 mesos (120 hores aproximadament).

Bases de participació: Enllaç.

Data límit d'inscripció: diumenge 27 de febrer de 2022 (intern UdG: divendres 18 de febrer de 2022)

Més Informació: https://thecollider.tech/call-for-technologies/thecollider@mobileworldcapital.com

Suport en la inscripció: Ferran Lázaro (OITT) valoritzacio@udg.edu