Investiga

MCI - Convocatòria de projectes estratègics orientats a la transició ecològica i digital 2021

El Ministeri de Ciència i Innovació en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència ha aprovat les bases reguladores de la convocatòria de tramitació anticipada del 2021 per a Projectes estratègics orientats a la transició ecològica i transició digital. Termini intern: 17 de gener a les 9.00 h.

L’objectiu d’aquests ajuts és fomentar les activitats de I+D+i amb la finalitat d’incrementar la competitivitat i el lideratge internacional de la ciència i la tecnologia espanyoles a través de la generació de coneixement científic, mitjançant una investigació de qualitat orientada a la transició ecològica i a la transició digital.

• La transició ecològica s'aplica a les activitats productives, a la protecció dels recursos naturals i a la qualitat de vida de les persones i de la societat en el seu conjunt. Els projectes aniran dirigits a aspectes com la descarbonització, l'eficiència energètica, el desplegament de les energies renovables, l'electrificació de l'economia, el desenvolupament de l'emmagatzematge d'energia, les solucions basades en la naturalesa, la restauració ecològica, l'economia circular i la millora de la resiliència de tots els sectors econòmics.
    • La transició digital pretén digitalitzar tota la cadena de valor en sectors tractors, aprofitant plenament les sinergies i les oportunitats dels nous desenvolupaments tecnològics i de gestió de dades. Els projectes s'orientaran a la generació de coneixement científic, el desenvolupament de tecnologies o el suport a les polítiques en aspectes com l'agenda urbana, l'educació, l'agricultura, el turisme, la indústria, la mobilitat, la modernització de l'Administració pública, la ciberseguretat o la nova economia de les cures. La transició digital suposarà un suport important a la transició ecològica i haurà de ser inclusiva i sostenible, vertebradora de la cohesió territorial i social.

Els projectes tindran una durada de dos anys i està previst que s'iniciïn entre el novembre i el desembre del 2022.

Requisits

Podran ser beneficiaris els organismes d’investigació i de difusió del coneixement com universitats públiques. Seran objecte d’ajut les propostes finançades presentades per la realització de projectes estratègics orientats  a la transició ecològica i la transició digital. Els ajuts es destinaran a cobrir els costos relacionats amb el desenvolupament i l’execució de les activitats per a les que hagin estat concedides. Els ajuts es concediran en modalitat de subvenció, i no serà necessària la constitució de garanties. Els ajuts podran tenir caràcter anual o plurianual.

Els projectes podran comptar amb 1 o 2 IPs, que hauran d'haver obtingut el títol de doctor/a abans de l'1 de gener del 2019. Els projectes seran de tipus A o B, depenent del perfil de l'investigador/a principal. Per la seva banda, els membres de l'Equip investigador hauran d'estar en possessió del grau de doctor/a o de la titulació universitària de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau.

Contingut de la sol·licitud

Les sol·licituds hauran de contenir la següent documentació:

• Proposta científico-tècnica resumida del projecte
    • Memòria científico-tècnica del projecte
    • CVA abreviat dels IP’s

Així mateix, al formulari caldrà fer-hi constar:

• Identificació del projecte
    • Identificació de l’àrea i subàrea temàtica
    • La forma d’execució: projecte individual o coordinat
    • Resum en espanyol i anglès del projecte
    • Ressenya del currículum de l’IP, preferentment en anglès
    • Dels membres de l’equip d’investigació, descripció de mèrits i aportacions més rellevants
    • Dades identificatives dels membres de l’equip de treball
    • Pressupost sol·licitat per tipus de despesa

Règim de compatibilitats

Els ajuts de la convocatòria de Projectes estratègics orientats a la transició ecològica i transició digital son compatibles amb altres projectes nacionals o europeus, sempre que l’import conjunt de les mateixes no superi el cost de l’activitat finançada. S’haurà de presentar una relació exhaustiva dels altres ajuts, subvencions, ingressos o recursos públics que puguin afectar la compatibilitat d’aquest ajut.

L’IP només podrà figurar en una sol·licitud; no podrà figurar en cap altre sol·licitud ni com a IP, ni com a equip investigador, ni com equip de treball. Per la seva banda, els membres de l'Equip investigador podran constar en un màxim de 2 projectes d’aquesta sol·licitud.

No hi ha incompatibilitats amb la participació amb altres projectes del Ministeri, però tant els IP com els membres dels equips d'investigació hauran de respectar el límit màxim d’hores/any per categoria professional establert al conveni laboral o equivalent.

L’equip de treball seran les persones que no siguin IP’s ni equip d’investigació:

1. el personal investigador que no tingui relació funcionarial, estatutària, laboral o altre vincle amb l’entitat sol·licitant
    2. el personal predoctoral en formació
    3. el personal tècnic de suport a la investigació
    4. el personal investigador pertanyent a altres institucions sense residència fixa a l’estat espanyol

Terminis

El termini de sol·licitud finalitza el 19 de gener de 2022, a les 14.00 hores.

Termini intern per a enviar la documentació a l'OITT finalitzarà el pròxim 17 de gener de 2022 a les 9.00 h (el termini de revisió de sol·licituds serà fins al 14 de gener a les 9.00 h).

Documentació

Trobareu tots els models de documents al web de la convocatòria.

Documents UdG

Decl. Resp. Equip investigador (aquí en anglès)

Decl. Resp. Equip de treball (aquí en anglès)

Autorització per participar en un projecte extern