Investiga

UE: Ajuts a Projectes en energía solar concentrada

Finançament nacional per a projectes transnacionals de recerca en tecnologies d’energía solar concentrada. Termini pre-propostes 3/12/2021

La CSP ERA-NET és una xarxa co-finançada per 11 agències nacionals de finançament de la recerca de diferents països (Alemanya, Israel, Itàlia, Espanya, Suïssa, Turquia) amb l’objectiu de contribuir al desplegament de la tecnologia d’energia solar concentrada (CSP) de forma que aquesta pugui arribar ser tenir un paper principal a la generació d’electricitat renovable europea a mig termini.

En la convocatòria addicional 2021, oberta l’1 d’octubre 2021, hi participen agències nacionals finançadores d’Alemanya (Renània del Nord-Westfàlia), Espanya, Turquia, Suïssa i Israel.

Les propostes han d’estar relacionades amb una de les següents 8 àrees temàtiques:

1. Advanced linear concentrator Fresnel technology with direct molten salt circulation
  2. Parabolic trough with molten salts
  3. Parabolic trough with silicone oil
  4. Solar tower power plant to commercially scale-up and optimize the core components of the open volumetric air receiver technology
  5. Improved Central Receiver Molten Salt technology
  6. Next Generation of Central Receiver Plants with molten salt receiver
  7. Multi-tower central receiver beam down system
  8. Advanced Thermal energy storage

Elegibilitat:

• Consorcis amb mínim 3 socis de 2 països diferents elegibles (mín.1 soci industrial)
  • Cada soci ha de complir amb les normes d’elegibilitat fixades per la seva agencia nacional finançadora