Investiga

Fund. Biodiversidad - Convocatòria 2021 pel foment d'actuacions de renatuarlització de les ciutats

L'objectiu d'aquesta convocatòria és finançar activitats que contribueixin a la renaturalització urbana, incrementant la infraestructura verda i la connectivitat dels espais verds i blaus, amb l'objectiu d'incrementar la biodiversitat i la seva conservació, l'adaptació al canvi global, i de millorar l'habitabilitat de les capitals de província i altres ciutats de més de 50.000 habitants. Termini intern UdG: 21 de desembre.

Aquesta convocatòria compta amb una dotació pressupostària de 58 milions d'euros; els projectes podran ser finançats amb entre 2.000.000 € i fins a 4.000.000 €.

Es preveuen dos tipus d'accions:

1. Elaboració/actuació d'estratègies de renaturalització, planificació urbanística sostenible, plans d'adaptació al canvi climàtic relacionades amb la renaturalització urbana i fluvial, o d'alliberament d'espai dedicat a la mobilitat privada que permetin la renaturalització urbana, que contribueixin a un augment de la biodiversitat i a la seva conservació.
    2. Intervencions específiques sobre el territori en els àmbits metròpoli, ciutat, àrea periurbana i urbana, barri, edifici o illa de cases, que podran ser:
      • Creació, restauració ecològica i connexió d'espais naturals que contribueixin a l'augment de la biodiversitat i la seva conservació.
      • Alliberament d'espai públic, àrees abandonades i àrees de tràfic rodat per a la seva renaturalització.
      • Renaturalització i fonament de la biodiversitat autòctona, millora de la nidificació, prevenció i reducció d'espècies exòtiques invasores.
      • Actuacions sobre edificis per incorporar criteris de conservació i foment de fauna silvestre vinculada als edificis i que s'assegurin espais per al refugi d'aus i ratpenats, desenvolupament de cobertes i façanes verdes.

*Compte: les activitats de tipus B s'hauran d'emmarcar en plans o estratègies del tipus A.

La data d'inici dels projectes serà a partir de la resolució de concessió i no podran finalitzar més tard del 31 de desembre de 2025, incloses les pròrrogues; es podran sol·licitar de forma individual o en agrupació.

El termini de sol·licitud finalitza el 3 de gener de 2022, però des de l'OITT hem de revisar la proposta abans del tancament de festes de Nadal, per tant, s'estableix que el termini intern finalitza el 21 de desembre.

IMPORTANT: en aquesta convocatòria només podrà presentar-se una única sol·licitud com a UdG; per aquest motiu s'obre un termini intern per a la presentació d'expressions d'interès, segons aquest model, que ens heu de fer arribar a l'OITT abans del 2 de novembre; posteriorment, la Comissió de Recerca determinarà quina serà la proposta que es presentarà de forma institucional.

Documentació

Si teniu interès a sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible (Pau Blasco - recercaoitt@udg.edu / 972 41 9746)