Investiga

FCRI - Convocatòria d’ajuts per al foment de la cultura científica a Catalunya

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació obre aquesta convocatòria per a projectes, activitats o iniciatives innovadores que apropin el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania. Termini intern: 18 d'octubre.

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament d’ajuts per fomentar i enfortir la cultura científica a Catalunya en català. Es destinaran els ajuts a la realització de projectes, activitats o iniciatives innovadores que apropin el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania. Es farà especial atenció a l’impuls del talent jove i a la innovació en el foment de la cultura científica. Cada persona beneficiària podrà optar a un ajut d’entre un mínim de 3.000 € i un màxim de 15.000 €.

Requisits

Les propostes per les quals es sol·licita l’ajut han de complir els requisits següents:

• Que serveixin per a apropar el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania.
    • Que siguin propostes de nova creació, en el sentit que no hagin estat publicades ni presentades al públic amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud d’ajut. En aquest sentit, la presentació de la sol·licitud comportarà la declaració expressa de la persona signant que la proposta candidata no ha estat presentada públicament, ja sigui per part de la persona sol·licitant a la convocatòria o per part d’altres persones.
    • Que s’utilitzi la llengua catalana en tot material escrit, gràfic, oral i audiovisual que la proposta contingui. S’hi podran incloure altres llengües a més del català en la proposta.
    • Que l’activitat o acció contemplada en la proposta presentada tingui prevista la seva realització durant el període d’execució comprès des de l’1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2022.
    • Que els continguts provinguin de fonts fiables i es fonamentin en l’evidència científica.
    • Que es facin a territori català, en cas d’activitats presencials.
    • Que el seu contingut eviti el llenguatge o les actituds sexistes o discriminatòries.
    • Que la seva realització sigui viable tenint en compte les circumstàncies pandèmiques en el moment de presentació de la sol·licitud de l’ajut.

Modalitats

A. Categoria talent consolidat (majors de 40 anys)

1. Modalitat Publicacions: propostes en format escrit imprès, sigui amb continguts procedents de la recerca (com ara informes, revistes, opuscles o llibres especialitzats), així com de disseminació general de la ciència (entre d’altres, llibres infantils i juvenils, còmics, guies, atles, etc.).
    2. Modalitat Altres formats: propostes en qualsevol tipus de format, llenguatges, mitjans, accions o activitats i que no es puguin incloure en la modalitat A.1.

B. Categoria talent jove (menors de 40 anys)

1. Modalitat "Futur Influencer": propostes de creació de vídeos o podcasts, de disseminació científica, pensats per ser compartits a les xarxes socials (YouTube, TikTok, Twitch, Instagram, webs de podcasts, etc.); en aquesta categoria només s'hi poden presentar persones físiques.
    2. Modalitat Formats innovadors: propostes de caràcter innovador en qualsevol tipus de format, llenguatges, mitjans, accions o activitats i que no es puguin incloure en la modalitat B.1.

IMPORTANT: en totes les categories i modalitats (amb l'excepció de la B.1.) s'hi poden presentar persones físiques i persones jurídiques, que poden presentar una sola proposta. Per tant, com a institució, a la UdG només podrem presentar una única proposta. Per aquest motiu s'obre un termini intern per a la presentació d'expressions d'interès, segons aquest model, que ens heu de fer arribar a l'OITT abans de l'11 d'octubre; posteriorment, la Comissió de Recerca determinarà quina serà la proposta que es presentarà de forma institucional.

Sol·licituds

Les propostes s'han de trametre des d'aquest enllaç. El període de sol·licitud finalitza el 20 d'octubre a les 14.00 hores.

Enllaços

Bases de la convocatòria

Accés al formulari

Web de la convocatòria