Investiga

Startup Capital, el primer accés al finançament

Startup Capital és un ajut directe per a startups tecnològiques emergents que necessiten finançament per portar a terme les fases inicials del negoci, desenvolupar el seu producte o servei i validar el model de negoci per arribar al mercat.

Startup Capital és un ajut directe de fins a 75.000 € per a startups tecnològiques de creació recent.

L’ajut s’ha de destinar a finançar actuacions derivades de l’execució del pla d’empresa, des de l’administració i gestió de les operacions de l’empresa fins al desenvolupament i comercialització dels productes i serveis.

Són despeses justificables el personal, la inversió en materials i equipaments, el lloguer d'espais, l'elaboració d’estratègies de comunicació, entre d'altres.

Aquest ajut es dirigeix a startups que han d’estar constituïdes en el moment de publicació de la convocatòria al DOGC i han de tenir com a màxim 18 mesos de vida en el moment de fer la sol·licitud.

L'ajut Startup Capital va dirigit a startups en fase inicial que necessitin un impuls per accedir a les primeres rondes de finançament privat.

Condicions:

• L’ajut és en concurrència pública a fons perdut i no necessita garanties.
  • El finançament previ total rebut per la startup (en totes les fórmules) fins a la data de la sol·licitud ha de ser inferior a 250.000 €
  • S’atorga una quantitat màxima de 74.000 € i de 1.000 € en l'assessorament d'un Mentor acreditat per ACCIÓ.
  • La intensitat de l'ajut serà del 80% del cost subvencionable, amb un màxim de 74.000 € per projecte.
  • El cost subvencionable acceptat mínim ha de ser de 100.000 €
  • En cas que l’empresa ho sol·liciti, es pot lliurar una bestreta del 80% en el moment d’atorgar l’ajut, sense necessitat de garanties.
  • Les empreses candidates han de disposar de certificat digital.
  • Les actuacions finançades amb l'ajut Startup Capital es podran dur a terme durant 18 mesos, sense possibilitat de pròrroga.
El termini de presentació de sol·licituds anirà des de les 09:00 hores de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 28 de juliol de 2021.

Contacte OITT: valoritzacio@udg.edu