Investiga

UE: Fas recerca en Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors?

El reforç i la promoció dels drets i valors de la UE és una de les principals prioritats de la Comissió Europea. El nou programa "Ciutadania, igualtat, drets i valors" (Citizens, Equality, Rights & Values, CERV) reflecteix aquesta prioritat.

El programa "Ciutadania, igualtat, drets i valors" (Citizens, Equality, Rights & Values, CERV) disposa d’un pressupost global de 1500M € per al pròxim període de 7 anys (2021-28), el que representa el fons més gran de la UE per a la promoció i protecció dels drets fonamentals i democràcia a la UE.

Pels any 2021-22, hi ha 292 milions d’euros disponibles, destinats a traduir els objectius polítics de la UE en resultats sobre el terreny, proporcionant oportunitats de finançament a les organitzacions de la societat civil dedicades a la defensa dels valors i drets de la UE a nivell local, regional, nacional i transnacional.

El programa consta de quatre pilars i les convocatòries obertes són les següents:

1. Valors de la Unió: per protegir i promoure els valors de la Unió Europea

Ajuts operatius per xarxes en l’àmbit dels valors de la Unió (CERV-2021-OG-SGA)

Data límit de presentació: 29/06/2021, 17h

Informació de la convocatòria: enllaç

2. Igualtat, drets i igualtat de gènere: per promoure drets, no discriminació i igualtat, inclosa la igualtat de gènere, i avançar en la transversalitat de gènere i en la transversalitat de la no discriminació

Convocatòria per propostes per la promoció de la igualtat i la lluita contra el racisme, la xenofòbia i la discriminació

Data límit de presentació: 15/06/2021, 17h

Informació de la convocatòria: enllaç

Convocatòria per propostes per la protecció i la promoció dels drets de la infància i l'adolescència

Data límit de presentació: 07/09/2021, 17h

Informació de la convocatòria: enllaç

3. Participació i participació de la ciutadania: per promoure el compromís i la participació de la ciutadania en la vida democràtica de la UE i els intercanvis entre ciutadania de diferents estats membres, sensibilitzant la seva història europea comuna

Convocatòria European Remembrance

Data límit de presentació: 22/06/2021, 17h

Informació de la convocatòria: enllaç

4. Daphne: per prevenir i combatre la violència masclista i la violència contra els nens i les nenes.

Convocatòria de propostes per la prevenció i lluita contra la violència de gènere i la violència contra nens, nenes i adolescents

Data límit de presentació: 15/06/2021, 17h

Informació de la convocatòria: enllaç

Work programme 2021-22https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/1_en_annexe_acte_autonome_part1_v8.pdf