Investiga

Fundació la Caixa- Convocatòria de Recerca Social

La Fundació ”la Caixa” llança una convocatòria oberta i competitiva per finançar projectes de recerca que destaquin per la seva excel·lència, el seu caràcter innovador i la seva orientació social.

Les propostes han de generar nou coneixement que ajudi a comprendre els reptes més rellevants de l’actualitat a partir de metodologies quantitatives.

Aquesta convocatòria busca donar suport a projectes de recerca social que destaquin per la seva excel·lència i que es fonamentin en dades quantitatives que proporcionin, mitjançant un enfocament original i innovador, informació robusta i sòlida per comprendre en profunditat els reptes socials de l’actualitat.

Els projectes han de fer referència a Espanya i/o Portugal.

Beneficiaris de les beques

La convocatòria s’adreça a investigadors en actiu que puguin acreditar una trajectòria científica independent i corroborar la seva producció científica recent. Els candidats han de complir els requisits següents:

• Acreditar un mínim d'1 publicació publicada en revistes del primer quartil (Q1) d’acord amb els rankings de Scimago Journal Rank (SJR) de Scopus o el Journal Citations Report (JCR) de Web of Science.
  • Tenir un doctorat atorgat més de 2 anys abans del termini de la convocatòria especificada a les bases (és a dir, abans del 24 de febrer del 2019).

La convocatòria és oberta a investigadors de totes les nacionalitats que duguin a terme la seva recerca en una institució de recerca sense ànim de lucre: universitats i centres de recerca públics i privats amb la seu a Espanya o Portugal.

Presentació de candidatures

La presentació de propostes consta de dues fases.

• A la fase 1 els candidats han de presentar una proposta-resum breu, de tres pàgines com a màxim, que descrigui la idea del projecte de recerca i el repte o els reptes socials abordats, destacant-ne els aspectes originals i innovadors.
  • Als candidats amb propostes breus preseleccionades i que passin a la fase 2 se’ls convidarà a presentar una proposta completa, de 15 pàgines com a màxim, que faciliti informació detallada sobre el projecte i la seva metodologia. A més, hauran d’acreditar els seus mèrits i l’experiència a l’àmbit de la recerca i del tercer sector/sector públic (1 pàgina per cada).
  • Tant les propostes com tota la documentació requerida s'han de presentar en anglès. Tota la documentació relativa a aquesta convocatòria està disponible exclusivament en anglès.

Presentació de candidatures (1era fase): del 2 al 24 de febrer de 2021 a les 14 hores

Avaluació de les propostes: març-maig 2021

Presentació de candidatures (2ona fase): del 13 de maig al 23 de juny de 2021 a les 14 hores

Dotació:

• Fins a 100.000 € per projecte amb una durada màxima de 24 mesos

Consulteu la convocatòria a la plana web de la Fundació la Caixa.

Via de contacte: socialresearch@fundaciolacaixa.org

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Recerca (recercaoitt@udg.edu).