Investiga

AGAUR - Pandèmies 2020

Amb el lema "Replegar-se per créixer: l'impacte de les pandèmies en un món sense fronteres visibles”, aquesta convocatòria vol afavorir l'anàlisi de l'impacte de la pandèmia COVID-19 i proposar mesures i línies d'actuació per ajudar a superar-ne les conseqüències i definir nous models preventius i de tractament. La UdG hi pot presentar 9 propostes, pel que és necessari endegar un procés intern de priorització.

Característiques dels projectes

Els projectes hauran d'incloure en el seu pla de treball una part d'anàlisi de dades que haurà de ser la base de les propostes que es pretenguin aportar. Les propostes, basades en aquest coneixement científic previ, hauran d'identificar en quins sectors o àmbits tindran impacte o aplicabilitat els resultats previstos, sigui a curt o mitjà termini. Aquesta convocatòria pretén, alhora, impulsar el desenvolupament de projectes conjunts entre grups de recerca de diferents institucions que treballin al voltant de la mateixa temàtica a Catalunya, per tal de fomentar l'assoliment de resultats amb el màxim d'impacte possible.

La convocatòria està oberta a tots els àmbits, a totes les temàtiques relacionades amb l'impacte al món i, a Catalunya en particular, de la COVID-19, amb l'objectiu d'entendre com aquesta pandèmia, les anteriors i les que vindran, han de ser previngudes, estudiades i tractades de manera conjunta i sistemàtica. Tanmateix, al punt 1.4 de les bases reguladores es proposen alguns camps temàtics indicatius que es poden prendre com a referència, ampliar i coordinar, per fomentar la interdisciplinarietat.

Equip investigador

Ha d'estar format per, com a mínim, deu investigadors/es, amb la composició següent:

• un investigador/a responsable del projecte, doctor/a i vinculat a la institució beneficiària estatutàriament o contractualment durant, com a mínim, tot el període d'execució del projecte.
    • nou investigadors/es doctors/es vinculats a una universitat catalana o a un centre de recerca CERCA.

Aquest equip mínim pot estar format per personal investigador de diferents universitats o centres CERCA de Catalunya. L'equip de recerca també pot incloure, a banda d'aquests deu membres, altres investigadores/es de diferents categories i d'altres institucions. També s'hi podran incloure persones que puguin aportar la seva expertesa des d'entitats que no es dediquin a la recerca. Cada membre dels equips només podrà constar com a membre en un projecte i, per tant, només podrà constar en una sol·licitud d'aquesta convocatòria.

Període d'execució

El termini d'execució dels projectes és de divuit mesos, a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.

Quantia dels ajuts

L'import de l'ajut sol·licitat haurà d'estar entre 50.000 i 350.000 euros i les despeses subvencionables són aquelles que es detallen en el punt 7 de les bases reguladores.

Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds s'han de presentar institucionalment i de forma telemàtica i, per cadascuna de les 9 propostes que pot presentar la UdG caldrà tramitar un formulari de sol·licitud i un annex (disponibles al web de la convocatòria a partir del 7 de setembre).

El termini intern UdG acaba el 27 d'octubre; necessitem aquest marge de temps abans del termini oficial per tal de fer una darrera revisió a les propostes, gestionar la signatura del representant legal i registrar-les electrònicament.

Expressions d'interès

Segons el punt 4.2 de les bases reguladores, la UdG pot sol·licitar un total de 9 ajuts en aquesta convocatòria; per aquest motiu s'ha obert un termini intern per a la recepció d'expressions d'interès que ens podeu fer arribar abans del 14 de setembre a les 8.00 h seguint aquestes instruccions

Documentació

Bases reguladores