Investiga

GENCAT - Projectes de recerca del Memorial Democràtic 2023

L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport a activitats culturals, commemoratives, pedagògiques, de recerca i de difusió de la memòria democràtica, relacionades amb la temàtica pròpia de la institució (la Segona República, la Guerra Civil, l’exili, la deportació, la repressió, la resistència i la construcció de la societat democràtica) vinculades a Catalunya. El termini UdG finalitza el 31 de març.

Les actuacions que poden ser objecte de subvenció han de correspondre a un dels àmbits següents:

1. Àmbit 1. Actuacions commemoratives d’esdeveniments o bé actuacions d’homenatge a persones físiques i/o jurídiques que s’hagin significat pel seu compromís amb la lluita per la defensa i el restabliment de les llibertats i la democràcia. Màxim 5.000 €.
    2. Àmbit 2. Actuacions de difusió i formació: inclourà l’organització de congressos, seminaris, exposicions, productes audiovisuals de no ficció, edició de publicacions i projectes educatius i/o pedagògics, i culturals i/o artístics. Màxim 9.000 €.
    3. Àmbit 3. Projectes de recerca: inclourà investigacions inèdites en matèria d'història i de memòria que utilitzin fonts arxivístiques, visuals, orals i escrites, entre d’altres. Màxim 5.000 €.
    4. Àmbit 4. Projectes destinats a la catalogació, inventari i digitalització de fons documentals. Màxim 5.000 €.

En l'execució d'aquestes actuacions i projectes cal cercar i incorporar-hi fonts femenines, fer-ne visibles les aportacions i incorporar-hi les seves diferents maneres de fer en l'àmbit de la memòria històrica i democràtica, així com vetllar per la presència i participació de les dones com a veus expertes.

Documentació