Investiga

Com mesurar i comunicar la sostenibilitat de la teva empresa

Inici:
27/03/2023 - 10:00
Fi:
27/03/2023 - 11:30
Lloc:
Format:
Organitzador
ACCIÓ
Inscripcions
Web:

Les conseqüències del canvi climàtic estan canviant els hàbits de consum i accelerant la creació de normatives nacionals i internacionals ambientals que afecten les empreses.

La mesura i comunicació de la sostenibilitat permet a les empreses donar resposta als requeriments dels seus clients i d’altres agents de la seva cadena de valor cada cop més exigents en matèria de sostenibilitat. A més, els permet acomplir amb les diferents normatives que els poden afectar.

El novembre del 2022, el Consell Europeu va aprovar la Directiva relativa a la presentació d'informació no financera sobre sostenibilitat (CSRD- Corporate Sustainability Reporting Directive), que obliga les empreses a publicar informació en relació amb els drets mediambientals, els drets socials, els drets humans i de governança a partir de 2025. El Grup Consultiu Europeu en matèria d'Informació Financiera (EFRAG) ha publicat els primers Estàndards d'Informació de Sostenibilitat de la UE.

En aquesta sessió es presentaran aquestes novetats normatives i com afecten les petites i mitjanes empreses. Veurem per què és important comunicar l’impacte en sostenibilitat, els avantatges de fer un bon reporting per evitar el greenwashing i s'explicaran tendències i pràctiques per inspirar a les pimes.

ACCIÓ t'acompanya en aquesta jornada en el marc d’activitats del projecte Enterprise Europe Network, del qual ACCIÓ forma part i que agrupa més de 450 organismes de suport a l’empresa en 50 països.

Objectiu de l'acte

Oferir eines pràctiques a les empreses per saber mesurar i comunicar adequadament la seva sostenibilitat.

T'interessa si ets...

Una empresa de qualsevol sector i mida interessada a treballar la sostenibilitat.

Benvinguda

La nova normativa ambiental sobre divulgació d’informació no financera
sobre sostenibilitat en l’àmbit empresarial

Irene Mataró Villacampa, advocada de TERRAQUI