Investiga

02/06/2021 - 13:00
Lloc:
Organitzador
Oficines d'enllaç d'Eslovàquia (SLORD) i Lituània (LINO) per a la RDI a Brussel·les
Web:

Les oficines d'enllaç d'Eslovàquia (SLORD) i Lituània (LINO) per a la RDI a Brussel·les, en cooperació amb altres socis, coorganitzen un seminari web internacional i un esdeveniment de networking sobre les properes oportunitats de ciències socials i humanitats (SSH) a Horizon Europa (HEU).

Aquest esdeveniment està obert a totes les persones interessades a participar en projectes europeus i a establir col·laboracions amb la comunitat de recerca i innovació SSH, al voltant de tres eixos:

1. Aprenentatge: sobre el progrés relacionat amb la integració de SSH al programa Horizon 2020, la nova estratègia d’integració de SSH del programa Horizon Europe i la importància de SSH des del punt de vista d’altres experts, expertes, investigadores i investigadors.
    2. Exploració: del panorama d’oportunitats del programa Horizon Europe i altres possibilitats del nou marc financer.
    3. Fer xarxa: oportunitat de trobar nous socis en el marc de tres sessions de xarxes paral·leles temàtiques, segons les destinacions del Clúster 2 (Pilar II de l'HEU):
      • Democràcia i governança
      • Patrimoni cultural europeu i les indústries culturals i creatives
      • Transformacions econòmiques i socials

PROGRAMME of the webinar and networking event

9:30-13:00 CEST (Brussels time), 10:30-14:00 EEST

PART 1. Policy part. SSH role in framework programmes

9.30 – 9.35 Welcome words and opening remarks

9.35 – 9.50 SSH integration under Horizon 2020 – Where do we stand? Rickard Buksch, Unit Fair Societies & Cultural Heritage, Directorate-General for Research and Innovation, European Commission

9.50 – 10.10 Examples of SSH role in Horizon 2020 projects

• Case from Slovakia
  • Case from Belgium
  • Case from Lithuania

10.10 – 10.25 SSH integration under Horizon Europe. Rickard Buksch, Unit Fair Societies & Cultural Heritage, Directorate-General for Research and Innovation, European Commission

10.25 – 10.35 The role of Member States in mainstreaming SSH. Matthias Reiter-Pázmándy, Deputy Head of the Department for Social Sciences and Humanities, Austrian Federal Ministry for Education, Science and Research

10.35 – 10.45 How can SSH community be more proactive in highlighting the importance of the SSH research and innovation. Gabi Lombardo, Director, European Alliance for Social Sciences and Humanities (EASSH)

10.45 – 10.55 Break

PART 2. Practical part. Exploring new opportunities for SSH

10.55 – 11.15 Horizon Europe Cluster 2

11.15 – 11.45 Where else to look for opportunities?

11.45 – 11.50 Closing words

11.50 – 12.00 Break

12:00 – 13:00 Virtual networking in 3 parallel sessions:

• Democracy and Governance
  • European Cultural Heritage and the Cultural and Creative Industries