Investiga

El dia 11 de desembre del 2020, el Consell i el Parlament Europeu han arribat a un acord preliminar sobre aspectes pendents del marc legal del programa Horizon Europe (2021-2027), concretament sobre la distribució del pressupost entre les diferents parts del programa i sobre les normes d’associació dels tercers països.

El pressupost total pels set anys serà de 95.500 M€ que inclou 4.000M€ addicionals del futur marc financer plurianual de la UE i 5.000M€ del Pla de recuperació europea “Next Generation EU” .

Els últims increments del pressupost pactats, encara subjecte d’una aprovació final, alimentaran gairebé totes les àrees del programa HEU, excepte el clúster 6 d’alimentació, bioeconomia, recursos naturals, agricultura i medi ambient.

Especialment el pressupost del Pilar I d’excel·lència es veu incrementat amb 1.500M€, dels quals 1.000M€ son pel Consell Europeu de Recerca (ERC).

Els fons addicionals provinents del Pla de recuperació europea "Next Generation EU" s’hauran de gastar entre 2021-2023 en projectes finançats sota els 3 clústers del Pilar II, concretament Salut, Digitalització, Industria i Espai i Clima, Energia i Mobilitat, aixi com en accions del Consell Europeu d'Innovació (EIC) del Pilar III.

L’adopció final del Programa Horizon Europe no es podrà realitzar fins que no s’hagi aprovat el marc financer plurianual de la UE (MFF 2021-2027), prevista per inicis del 2021.

La publicació dels primers Programes de Treball 2021-2022 s’espera pel segon trimestre del 2021.

Nota de prensa de la Comissió Europea: aquí

Nota de prensa del Parlament Europeu: aquí