Investiga

Les tres Iniciatives de Programació Conjunta (JPIs) sobre Aigua (Water challenges for a changing world), Oceans (Healthy and Productive Seas and Oceans) i Resistència Antimicrobiana (AMR) obren una convocatòria transnacional conjunta per finançar projectes R+i per tractar els riscos que suposen per a la Salut humana i al medi ambient els contaminants i patògens presents en els recursos aquàtics.

La convocatòria serà co-finançada entre 32 agències nacionals finançadores de la R+D+i de 28 països i la Comissió Europea mitjançant el programa Horizon 2020.

Les entitats espanyoles sense ànim de lucre seran finançades per l’Agencia Española de Investigación (AEI) i el Instituto de Salud Carlos III (ISCIII).

Els projectes finançats hauran d’establir enfocaments integrats i intersectorials de gestió de riscos, que combinen les àrees de recerca de contaminants de preocupacions emergents (CEC – contaminants of emerging concerns), patògens i resistència als antimicrobians. S’ha de tenir en compte tot el cicle de l’aigua, des de la font a través de les conques fluvials i fins als estuaris i els oceans.

La convocatòria cobrirà les següents àrees temàtiques:

• Measuring – Environmental behaviour of contaminants of emerging concern (CECs), pathogens and antimicrobial resistant bacteria in aquatic ecosystems
  • Evaluating – Risk assessment and management of CECs, pathogens and antimicrobial resistant bacteria from aquatic ecosystems (inland and marine) to human health and environment
  • Taking Actions – Strategies to reduce CECs, pathogens and antimicrobial resistant bacteria in aquatic ecosystems (inland and marine)

Pressupost estimat: 25M€

Terminis: 2 fases de presentación

• Obertura prevista: 17/02/2020
  • Tancament 1era fase: 16/04/2020

Pre-anunci: http://jpi-oceans.eu/calls/proposals/aquaticpollutants-call-pre-announcement