Investiga

UE: Matèries primeres per un desenvolupament sostenible i l’economia circular

Ajuts a projectes col·laboratius en matèries primeres no-energètiques i no agrícoles. Termini pre-propostes 1 d’abril 2021

La ERA-MIN 3 és una Xarxa de 24 agències nacionals finançadores de la R+D+i de 15 països  co-finançada per la Comissió Europea que té com a objectiu reforçar el sector de les matèries primeres a través de la cooperació i la coordinació de programes de R+i nacionals en l’àmbit de matèries primeres no-energètiques i no agricoles, concretament en materials metàl·lics, materials de construcció i materials industrials.

Les propostes es podran centrar en una de les 5 següents temàtiques (amb 20 sub-temàtiques):

Topic 1. Supply of raw materials from exploration and mining

Topic 2. Circular Design

Topic 3. Processing, Production and Remanufacturing

Topic 4. Recycling and Re-use of End-of-Life Products Recycling and Re-use of End-of-Life Products

Topic 5. Cross-cutting topics: propuestas que abordan todas las innovaciones, también las no tecnológicas, para apoyar la transformación hacia una economía circular. (no finançat AEI)

Elegibilitat:

• consorcis amb minim 3 socis de 3 països diferents (min. 2 països membres de la UE o associats elegibles).
  • Les universitats espanyoles seran finançades per la Agencia Estatal de Investigación AEI (o com a subcontractades d’empreses espanyoles, finançades per CDTI)
  • Cada soci ha de complir amb les normes d’elegibilitat fixades per la seva pròpia agència nacional finançadora.

Pressupost

• total: 19M€
  • AEI: 700k€ (el tòpic 5 només es financia com a tòpic transversal abordat en un dels tòpic 1-4)

Termini pre-propostes: 1/04/2021, 17h00 CET