Investiga

Protecció de coneixement

Valorització i Transferència

Per què s'ha de protegir la recerca?

• La vostra recerca genera coneixement que es poden aplicar més enllà de la UdG. Protegir-los els donarà molt més valor quan es comercialitzin.
  • La transferència del vostre coneixement a un entorn empresarial es tradueix en un benefici directe per a la societat i en uns retorns econòmics per a la UdG i per a vosaltres.
  • Alhora, és una manera d'obtenir el reconeixement de la vostra autoria, cada vegada més considerada i valorada en els criteris de promoció professional.

Què es pot protegir?

Hi ha diversos mecanismes per protegir els resultats de la recerca i l'activitat creadora. Estan inclosos en els drets de propietat industrial (patents, models d'utilitat, dissenys industrials i marques) i propietat intel·lectual (programari, drets sobre obres artístiques, literàries, científiques). També existeix la figura del secret industrial.

Quan s'ha de fer?

• Un resultat s'ha de protegir sempre abans de presentar-lo en forma de publicació (pot ser un article de revista, exposició a un congrés, pòster, tesi, divulgació oral, etc.)
  • No és incompatible protegir i publicar. Són dos tràmits que es poden treballar paral·lelament, però és indispensable formalitzar-los en l'ordre correcte: primer protegir, després publicar.

Com es protegeix a la Universitat de Girona?

• A l'Oficina d'Investigació i Transferència Tecnològica de la UdG, a través de la Unitat de Valorització, ens encarreguem de tot el procés de protecció. Contacte: valoritzacio@udg.edu
  • Ens reunirem amb vosaltres, iniciaríem el procés i us acompanyarem en tot moment donant-vos suport en la presa de decisions i assumint el cost de la possible sol·licitud de protecció.

El marc legal

Reglament sobre la valorització i transferència dels resultats de la recerca de la Universitat de Girona aprovat el Consell de Govern en la sessió núm. 4/2023 del 5 del juny de 2023

Consulta la normativa