El Canadà i la UdG

L’Ambaixada del Canadà a Espanya i l’Algoma University ofereixen oportunitats de col·laboració i mobilitat a la Universitat de Girona

El passat 24 de novembre l’Oficina Internacional, amb col·laboració l’Ambaixada del Canadà a Espanya va organitzar una sessió informativa (en format virtual) per a la comunitat universitària de la UdG. El Dr. Xavier Arbós, patró de la Fundación Canadá i catedràtic de la Universitat de Barcelona i el Sr. Jean Labrie, ex director de la Asociación de Universidades de Canadá i ex director de Programes d'Estudis Canadencs al Ministeri d'Assumptes Exteriors del Canadà, van presentar als més de 40 assistents el sistema d’Educació Superior del Canadà així com les oportunitats de mobilitat i col·laboració en docència i recerca que ofereix aquest país.

Aquesta sessió respon a la reclamació de l’estratègia d’internacionalització de la UdG - #UdGlobal – d’incrementar la mobilitat d’estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis a la Universitat de Girona (tant d’entrada com de sortida) així com de proporcionar activitats d’internacionalització a casa per a la comunitat UdG.

Aquesta sessió informativa va coincidir en el temps amb una proposta que ens arribava d’Algoma University, de manera que aprofitant l’interès en oportunitats de col·laboració i mobilitat amb universitats del Canadà, l’Oficina Internacional va preparar la visita de la Dr. Donna Rogers, vicerectora acadèmica i de recerca d’aquella universitat. El proppassat 9 de desembre, en una trobada  en la que va participar també Vicerector de Comunicació i Internacionalització en funcions, Dr. J.A. Donaire, així com representants d’alguns del centres de la UdG que havien manifestat interès en col·laborar amb aquesta institució, la Dra. Rogers va presentar la seva universitat i es van debatre les que podrien ser les línies concretes de treball entre les dues universitats.

Enllaços d’interès:

Enregistrament de la sessió: https://esdeveniments.udg.edu/74221/detail/canada-y-la-udg-y-viceversa_-un-mundo-de-oportunidades.html

Pàgina web amb informació sobre mobilitat i oportunitats de col·laboració amb el Canadà: https://www.educanada.ca/menu.aspx?lang=eng

Pàgina web de l’Algoma University: https://algomau.ca/