Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Enriquidora sessió de l'IRQV sobre el suïcidi amb el Dr. Fran Calvo(UdG) i el Dr. José Luis Bimbela.

Ahir el Dr. Fran Calvo de l'IRQV va fer la ponència RISC DE SUÏCIDI I SENSELLARISME, sobre suïcidi i sensellarisme basat en la recerca que porta a terme. En aquesta sessió el Dr. José Luis Bimbela Pedrola, professor associat de la Escuela Andaluza de Salud Pública, va parlar sobre el seu libre REFLEXIONS I ACCIONS AL VOLTANT DEL SUÏCIDI “Vosaltres no en teniu la culpa”, i sobre la seva experiència personal.

El suïcidi ha esdevingut, més arrel de la pandèmia, un veritable problema de salut pública al nostre país de manera que en l’actualitat es coneix que cada dia moren 10 persones per aquesta causa a l’Estat Espanyol.

Atenent a que el dia 10 de setembre és el dia mundial de la prevenció del suïcidi, des de l’IRQV es va organitzar una sessió de doble contingut.

En la primera part de la sessió es van presentar els resultats obtinguts en una recerca realitzada des de l’IRQV sobre el risc de suïcidi en la població sense llar per part del Dr. Fran Calvo.

En la segona part de la sessió, aprofitant la publicació del llibre “Vosotros no tenéis la culpa. En torno al suicidio,” vam poder gaudir de la presència a Girona del seu autor, el Dr. José Luis Bimbela que va compartir amb nosaltres la seva visió salubrista i la seva experiència personal.

Al final de la sessió els assistents, la majoria professionals sanitaris que estan a primera línea (cuidadors, treballadors socials, psicòlegs sanitaris, operadors telèfon emergències suicidi i personal sanitari especialitzat), van tenir la oportunitat de fer les seves aportacions i canvi d'impressions i experiències amb el Dr. Bimbela i el Dr. Fran Calvo.

A continuació trobareu els links de l'entrevista a la Cadena Ser i de la noticia al Diari de Girona.

Link Entrevista de Cadena SER al Dr. Fran Calvo: SER Podcast: Escucha los episodios de Fran Calvo, Investigador de la UdG sobre el suicidi (cadenaser.com);

Link entrevista a la COPE al Dr. Fran Calvo: El sensellarisme presenta un 40% més de suïcidi - Herrera a Cope Catalunya i Andorra - COPE;

Link Notícia de la sessió al Diari de Girona: «Vaig replantejar-me el suïcidi perquè els meus pares no s’ho mereixien» (diaridegirona.cat);