Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

"Identifying tourism destinations from tourists’ travel patterns."

“Identifying tourism destinations from tourists’ travel patterns” és l’article redactat per la Dra. Isabel Paulino, Dr. Sergi Lozano i Dr. Lluís Prats, que parla sobre la territorialitat dels patrons de viatge segons les necessitats dels turistes.

Al llarg d’aquesta investigació, s’explora la territorialitat dels patrons de viatge per proposar destinacions basades en el consumidor que s’adaptarien millor a les seves necessitats. S’observa que aquestes, poden millorar la planificació i gestió de qualsevol destinació al proporcionar als turistes informació sobre com les consumeixen.

S’analitza una xarxa de patrons de viatge i la seva vinculació geogràfica. Per tant, s’identifiquen els límits de les destinacions basades en el consumidor i els factors que poden arribar a influir en aquests patrons de viatge, per tal de determinar oportunitats d’adaptació.

També es revela quin rol juguen algunes atraccions i centres d’allotjament en la superposició de diferents destinacions, i les oportunitats que això ofereix per a una millor planificació i gestió d’aquestes.

Podeu consultar l'article aquí .