Institut d’Ecologia Aquàtica

Fem arribar al Rector les nostra preocupació en referència a la situació de sequera actual

Els membres del Campus de l’Aigua de la UdG volem fer-vos arribar la nostra preocupació en referència a la situació de sequera actual, encara més avui, Dia Mundial de l’Aigua.

POSICIONAMENT DEL CAMPUS AIGUA EN VERS EL CONSUM D’AIGUA A LA UNIVERSITAT DE GIRONA

Des del Campus Sectorial de l’Aigua i dels grups de recerca que estan adherits al mateix, volem compartir amb la Universitat de Girona la nostra preocupació per la situació de sequera actual, i demanar que, des de la institució, es defineixi i executi una política d’estalvi d’aigua en relació a les observacions següents:

• Girona i Catalunya es troba en una situació d’estat d’excepcionalitat per sequera hidrològica.
• La previsió a curt termini és que aquesta situació no millori, o que fins i tot s’agreugi, havent de passar a un estat més d’excepcionalitat on no es pugui garantir l’abastament de la població.
• La Universitat de Girona ha establert unes actuacions en la millora de l’eficiència energètica, però no en la millora del consum d’aigua.

El Campus Aigua aplega un gran nombre d’experts i expertes, tant de la mateixa universitat com de l’Institut de Recerca de l’Aigua (ICRA), en els grans àmbits de recerca en aigua, i ens veiem amb la responsabilitat de ser una part activa en la cerca de solucions a la situació actual per ajudar a la conscienciació de l’imaginari social. Creiem fermament que la Universitat de Girona, com a única universitat del territori, no pot girar l’esquena a aquesta situació, i ha de formar part activa de la solució. És més, la UdG ha de ser un exemple de la bona gestió de l’aigua, i té l’oportunitat de posicionar-se com a universitat capdavantera en aplicar solucions innovadores per reduir-ne el seu consum. A part de ser un exercici de responsabilitat, aquestes accions permetran millorar el resultats de la UdG al rànquing internacional Greenmetric.

Per això, des del Campus Aigua demanem a la Universitat de Girona que defineixi uns objectius a curt, mitjà, i llarg termini, per tal de reduir el consum d’aigua a totes les instal·lacions de l’entitat, amb indicadors clars i contrastables. Proposem, com a primera acció immediata, incorporar reguladors de cabal a totes les aixetes, així com regular de manera estandarditzada els fluxos en sortidors i sanitaris.

I no cal dir que ens posem a la disposició de la Universitat per treballar plegats en la cerca i aplicació de solucions innovadores, eficients i sostenibles, que permetin disminuir de forma significativa el consum d’aigua. Junts podem tirar endavant projectes engrescadors que involucrin personal de la universitat, professors i estudiants, amb un gran impacte ambiental i educatiu per a l’UdG, i exemplar per a la societat.

Us desitgem un bon Dia Mundial de l’Aigua, i ens posem a disposició del rectorat i de l’àrea de sostenibilitat per avançar plegats en aquest repte.

Els grups de recerca del Campus Aigua
Càtedres de la UdG