Institut d’Ecologia Aquàtica

Cicle de conferències "La ciència prop nostre: mars i oceans"

El dia 22 de març comença la segona edició del cicle de conferències ‘La Ciència prop nostre’, organitzat per la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i que tindrà lloc a la Casa de Cultura de Girona.

Aquest cicle va néixer amb la intenció d’apropar la universitat i la ciència a la societat, de manera que el gran públic pogués accedir al coneixement dels científics de forma directa i propera.

A la primera (22 de març) el Dr. Thierry Juteau, professor emèrit de la Universitat de Brest, ens aproparà a la formació de l’oceà mundial, la seva dinàmica i la seva estructura actual. També presentarà imatges de l’activitat hidrotermal de les dorsals oceàniques que ell ha tingut la possibilitat d’observar en persona.

La segona conferència (19 d’abril) la impartirà la Dra. Esther Garcés, Científica Titular de l’Institut de Ciències del Mar, i versarà sobre la vida a la columna d’aigua i sobre el funcionament dels ecosistemes marins i de la cadena tròfica. La Dra. Garcés ens parlarà també de l’important impacte socioeconòmic que tenen les proliferacions d’algunes espècies de microalgues, tant a nivell mundial com, més concretament, a Catalunya.

La tercera conferència (31 de maig) anirà a càrrec del Dr. Mikel Zabala, que ha estat professor d’ecologia de la Universitat de Barcelona. El Dr. Zabala es centrarà en explicar com es conforma el paisatge submarí, les seves analogies amb el paisatge terrestre i els factors ambientals que determinen aquesta conformació.

I finalment, la darrera conferència (14 de juny) la impartirà la Dra. Eva Calvo, també Científica Titular a l’Institut de Ciències del Mar. En aquesta conferència ens explicarà per què els oceans són un element clau en la regulació del clima i també ens parlarà de l’impacte del canvi climàtic sobre el medi marí. Què està passant i què pot passar? El cicle, en conjunt, permetrà tenir una visió dels mars i oceans a diferents nivells: geològic, biològic, ecològic i socioeconòmic.

És una gran oportunitat de conèixer més sobre el planeta blau de la mà de científics de gran renom.

El cicle de conferències es realitzarà a la Casa de Cultura de Girona, a partir de les 19:30 h de la tarda.