Institut d’Ecologia Aquàtica

PlasticØPyr, evitant el plàstic als nostres rius del Pirineu

El projecte Plastic0Pyr vol prevenir de manera sostenible l’acumulació de plàstics en els ecosistemes de muntanya, i evitar el seu transport cap al mar a través dels rius.

Plastic0Pyr respon al repte de fer compatible el turisme amb la conservació i millora dels ecosistemes fluvials de muntanya. Les accions desplegades pel projecte estaran concentrades a les regions pirenaiques de Catalunya, França i Andorra, i buscaran els següents resultats:

1. Desenvolupar eines que permetin avaluar i divulgar l’impacte ambiental dels plàstics sobre els ecosistemes fluvials;
  1. Reduir la producció de residus i millorar la gestió dels mateixos;
  1. Fomentar la participació i implicació de la ciutadania en la recerca de la contaminació per plàstics, i en la co-creació de models d’aprofitament i substitució autosostenibles.

L’Institut d’Ecologia Aquàtica (IEA) de la Universitat de Girona lidera la comunicació del projecte, i encapçala una investigació sobre l’impacte dels plàstics sobre els serveis ecosistèmics dels rius. A més, també participa a la gestió del projecte.

Més informació:

Segueix-nos a xarxes:

El projecte ha estat finançat al 65% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a través del programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020).